
Summers Off?
A History of U.S. Teachers' Other Three Months
Sorozatcím: New Directions in the History of Education;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 33.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 629 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 657 Ft (13 959 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 285 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Rutgers University Press
- Megjelenés dátuma 2025. október 14.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781978831742
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem282 oldal
- Méret 235x156 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 B-W images 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Since the nine-month school year became common in the United States during the 1880s, schoolteachers have never really had summers off. Administrators instructed them to rest, as well as to study and travel, in the interest of creating a compliant workforce. Teachers, however, adapted administrators’ directives to pursue their own version of professionalization and to ensure their financial well-being. Summers Off explores teachers’ summer experiences between the 1880s and 1930s in institutes and association meetings; sessions at teachers colleges, Black colleges, and prestigious universities; work for wages or their family; tourism in the U.S. and Europe; and activities intended to be restful. This heretofore untold history reveals how teachers utilized the geographical and psychological distance from the classroom that summer provided, to enhance not only their teaching skills but also their professional and intellectual independence, their membership in the middle class, and, in the cases of women and Black teachers, their defiance of gender and race hierarchies.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
1 Professional Development in Institutes and Association Meetings: “So Many Serious, Intensely Professional Teachers”
2 Studies at Normal School, College, and University Summer Sessions: “Invaders” in Harvard Yard
3 Work for Family, for Supplemental Income, and for an Exit Strategy: The Center of a “Crazy Calico Quilt”
4 Tourism: “The Teachers Are the Greatest Traveling Class”
5 Rest: Putting “New Blood into My Veins”
Epilogue
Acknowledgements
Notes
Index