Still Life
Suspended Development in the Victorian Novel
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 87.00
-
41 564 Ft (39 585 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 156 Ft off)
- Kedvezményes ár 37 408 Ft (35 627 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
41 564 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2016. január 7.
- ISBN 9780190250041
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem274 oldal
- Méret 236x155x25 mm
- Súly 476 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 halftones 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Still Life: Suspended Development in the Victorian Novel rethinks the nineteenth-century aesthetics of agency through the Victorian novel's fascination with states of reverie, trance, and sleep.
TöbbHosszú leírás:
Still Life: Suspended Development in the Victorian Novel rethinks the nineteenth-century aesthetics of agency through the Victorian novel's fascination with states of reverie, trance, and sleep. These states challenge contemporary scientific and philosophical accounts of the perfectibility of the self, which privileged reflective self-awareness. In dialogue with the field of literature and science studies and affect studies, this book shows how Victorian writers used narrative form to respond to the analytical practices and knowledge production of those other disciplines. Drawing upon canonical texts--by Charlotte Brontë, George Eliot, George Meredith, and Thomas Hardy--Still Life contends that depictions of non-purposive perceptual experience suspend the processes of self-cultivation (Bildung) central to Victorian aesthetics, science, psychology, and political theory, as well as most critical accounts of the novel form. Departing from the values of individual cultivation and moral revelation associated with the genre, these writers offer an affective framework for understanding the subtly non-instrumental powers of narrative. Victorian novels ostensibly working within the parameters of the Bildungsroman are suspended by moments of "still life": a decentered lyricism associated with states of diminished consciousness. They use this style to narrate what should be unnarratable: experiences not dependent on reflective consciousness, which express a distinctive ambivalence toward dominant developmental frameworks of individual self-culture.
In her original and fascinating new book, Still Life: Suspended development in the Victorian novel ... Elisha Cohn traces the afterlife of Romantic and Wordsworthian ideals of dreamy passiveness in the context of later nineteenth-century Bildungsromane ... Elisha Cohn's book might itself come to embody a form of criticism which attempts both to describe and enact a wise passiveness.
Tartalomjegyzék:
INTRODUCTION
CHAPTER ONE: First Person
Charlotte Brontë's Suspended Animation
CHAPTER TWO: Omniscience
Unknowing George Eliot
CHAPTER THREE: The Long Poem
George Meredith's Sleep
CHAPTER FOUR: From Novel to Poem
Thomas Hardy's Ethical Turn
CODA
BIBLIOGRAPHY