
Sports Betting
How People Bet on Sports
Sorozatcím: Routledge Research in Sport, Culture and Society;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 27.
- ISBN 9781032767437
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem193 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 10 Line drawings, black & white; 8 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This is the first book to focus on sports betting from a sociological perspective. Drawing on multi-stage sociological research, it deepens our understanding of an increasingly significant aspect of the contemporary sport industry.
TöbbHosszú leírás:
This is the first book to focus on sports betting from a sociological perspective. Drawing on multi-stage sociological research, it deepens our understanding of an increasingly significant aspect of the contemporary sport industry.
The book examines how bettors engage in sports betting ? why they perceive it to be attractive, what betting represents to them and how they know how to bet or how they do so ? describing the social phenomenon of betting and placing it within a broader cultural context. Drawing on original empirical research, it uses a practice theory that makes it possible to see in the actions of individuals both the influence of and the impact they have on culture, lifestyle and technology. With sports betting an increasingly controversial subject in wider society, this analysis helps us to understand betting as a complex phenomenon with connections to other areas of social life and how to better understand its impacts and how to mitigate its potential social harms.
This is a fascinating read for anyone with an interest in the sociology of sport, sport business, economy, psychology, gambling, sociology, cultural studies, social anthropology or social policy.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction. 2. Sports Betting: A Brief History and Social Context. 3. How Was the Sports Betting Research Conducted?: Theory and Methodology. 4. Sports Betting and Worldview. 5. Meanings of Sports Betting. 6. Betting Skills. 7. Making the Bets. 8. Conclusions.
Több