• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Spirit of the Place – From Mauthausen to Moma: From Mauthausen to Moma

    Spirit of the Place – From Mauthausen to Moma by György, Péter;

    From Mauthausen to Moma

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 118.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        56 374 Ft (53 690 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 637 Ft off)
      • Kedvezményes ár 50 737 Ft (48 321 Ft + 5% áfa)

    56 374 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Amsterdam University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. október 28.

    • ISBN 9789639776333
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem286 oldal
    • Méret 944x39x15 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • 699

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Art in architecture, memorials, places and the meaning—historical, philosophical, personal—which they carry as a whole, either publicly divulged or hidden to be explored.

    Több

    Hosszú leírás:

    These essays are case-studies, the cases unraveling our cultural roots, memory itself. If a museum is the subject, then for instance the way the museum changes face, function, its manner of speech; how, a repository of collections and the cultural memory of humankind itself turns into one of the objects, memories, a custodian and exponent of its own history, or the opposite: how it connects with its modernized environs and changing audience: us. How has, or might the sanctum be transformed into a public venue, go from an inward looking, reverential enclosure to a space full of life.

    In other studies included here the author speaks of spatial and incarnate remembrance: the radical difference between a monument and a memorial. The duality of "always remembering" and "never forgetting": a past depersonalized and dehistoricized as it was seized and processed. Of the layers of meaning attached to concentration camps, transmuting essence of artworks, and the difficult, the contradictory but inescapable processing of history and the past, of self-identical existence in history.

    So that we know we are alive. And how that is so.

    Péter György’s excellent book is a rare example of fresh, wide-ranging prose about the complex relationship between history and the media, memory and art, politics and culture. György has a Wunderkammerlike imagination. And with a storyteller’s eye for detail, he reconsiders, among much else, the Holocaust in terms of the architecture of mass murder, reminding us how our perceptions depend not on picturing drama through films or television but on an absense of visual spectacles and a close reconsideration of the true relics of megalomania. He visits Freud museums in St. Petersburg, London and Vienna, which leads him to an exhibition of Robert Longo drawings and then to a meditation on Austrian self-reflection and, in the manner of an archeologist, to further layers of meaning, inscribed in the institutions and symbols of the past. Likewise, with the Hungarian uprising in 1956, which Hungary has largely erased from its past, and in the process lost touch with itself, ominously. All in all, a book full of insight and implication.—Michael Kimmelman, New York Times

    Több