• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Social Media for Journalists

    Social Media for Journalists by Yeoman, Frances; Harrison, Steve;

    Sorozatcím: Media Skills;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 927 Ft off)
      • Kedvezményes ár 62 346 Ft (59 378 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 29.

    • ISBN 9781032744179
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem170 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 3 Line drawings, black & white; 2 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book offers a concise guide to using social media ethically and responsibly for journalism.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers a concise guide to using social media ethically and responsibly for journalism.


    Focusing on the essential practical skills that journalists need to operate successfully across multiple social media platforms, Social Media for Journalists takes readers step-by-step through the entire journalistic process – from story generation and newsgathering, through content creation and verification, to dissemination and audience interactivity – and considers how one can best utilise social media at every stage. The book considers legal and ethical implications of social media use, providing students with opportunities to reflect on the difference between what they can do and what they should do given the tools at their disposal. Other critical topics introduced include the use of Artificial Intelligence, ensuring mental wellbeing, and the continued importance of journalists in a society in which everyone can publish widely. Each chapter takes a quick reference Q&A format and draws on case studies and examples from around the world and across various fields of journalism.


    Social Media for Journalists is an essential textbook for undergraduate students approaching online and multimedia reporting for the first time.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction


     


    Chapter 1. The social media revolution in journalism?


    Chapter 2. Gathering: Stories, sources, and interviews


    Chapter 3. Verifying: Trust, Truth and Factchecking


    Chapter 4. Telling: Multimedia story-telling on social media


    Chapter 5. Showing: Data visualisation and infographics


    Chapter 6. Promoting: Using social media to promote your work, build your brand, interact with audiences


    Chapter 7: Protecting: Trolling, harassment and staying safe on social media


    Chapter 8: Updating


     


    Index

    Több