
Social Justice Dialogues in the Classroom
Having and Holding Difficult Conversations
Sorozatcím: Language, Culture, and Teaching Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. március 31.
- ISBN 9781032834214
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem112 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 370 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Social Justice Dialogues in the Classroom demonstrates how pre-service and in-service teachers can initiate and hold conversations about social justice and liberation with youth of all ages in their classrooms.
TöbbHosszú leírás:
Social Justice Dialogues in the Classroom demonstrates how pre-service and in-service teachers can initiate and hold conversations about social justice and liberation with youth of all ages in their classrooms. Educators and practitioners are facing unprecedented national challenges in the work of supporting youth around issues of social justice, making it even more important to learn how to navigate these conversations in order to support students. This book showcases how pre-service and in-service teachers can have and hold challenging conversations in the classroom, particularly around issues of race, gender, disability, classism, multilingualism, and youth oppression.
Each chapter of this book features a vignette of a social justice topic, along with discussion questions and the language needed for classroom teachers to navigate these discussions. The book also has featured dialogues and examples of conversations that uphold social justice and equity ideals in the classroom, as well as examples of dialogue moments that went successfully, and how to recover from unsuccessful and unforeseen moments in dialogue. This book approaches those difficult conversations with humor, hope, and joy, showing readers that fruitful and generative conversations about social justice are possible.
This book can be used in teacher preparation programs and in equity and inclusion courses, as well as by scholars interested in social justice.
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword
Acknowledgements
Introduction
PART I: Shared Understandings
Chapter One: Atrevidx Teaching and Social Justice
Chapter Two: Social Justice and Language
Chapter Three: Understanding the Learning Community Landscape
Chapter Four: Setting the Stage for Healthy Dialogues and Engaged Spaces
PART II: Having and Holding Challenging Conversations
Chapter Five: We Need to Talk (about Racism): Racial Dialogues with Youth
Chapter Six: Personal Pronouns, Chosen Names, and Safe(r) Spaces: Addressing Gender
Chapter Seven: More than Ramps and Accommodations: Embracing Dialogues about Disability
Chapter Eight: Battling the Monsters of Adult Supremacy: Dismantling Youth Oppression
PART III: Shared Liberation
Chapter Nine: Freedom Dreaming, Action Planning, and Co-Conspiratorship
Több