• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Role-play as a Heritage Practice: Historical Larp, Tabletop RPG and Reenactment

    Role-play as a Heritage Practice by Mochocki, Michal;

    Historical Larp, Tabletop RPG and Reenactment

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 757 Ft (20 721 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 176 Ft off)
      • Discounted price 19 581 Ft (18 649 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2022. szeptember 26.

    • ISBN 9780367673499
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 12 Tables, black & white
    • 449

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Role-play as a Heritage Practice is the first book to examine physically performed role-enactments, such as live-action role-play (LARP), tabletop role-playing games (TRPG), and hobbyist historical reenactment (RH), from a combined game studies and heritage studies perspective.


     


    Több

    Hosszú leírás:

    Role-play as a Heritage Practice is the first book to examine physically performed role-enactments, such as live-action role-play (LARP), tabletop role-playing games (TRPG), and hobbyist historical reenactment (RH), from a combined game studies and heritage studies perspective.


    Demonstrating that non-digital role-plays, such as TRPG and LARP, share many features with RH, the book contends that all three may be considered as heritage practices. Studying these role-plays as three distinct genres of playful, participatory and performative forms of engagement with cultural heritage, Mochocki demonstrates how an exploration of the affordances of each genre can be valuable. Showing that a player?s engagement with history or heritage material is always multi-layered, the book clarifies that the layers may be conceptualised simultaneously as types of heritage authenticity and as types of in-game immersion. It is also made clear that RH, TRPG and LARP share commonalities with a multitude of other media, including video games, historical fiction and film. Existing within, and contributing to, the fiction and non-fiction mediasphere, these role-enactments are shaped by the same large-scale narratives and discourses that persons, families, communities, and nations use to build memory and identity.


    Role-play as a Heritage Practice will be of great interest to academics and students engaged in the study of heritage, memory, nostalgia, role-playing, historical games, performance, fans and transmedia narratology.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Heritage and Role-Playing;  1. Heritage Authenticity Meets Game Immersion;  2. Immersion, Authenticity, and Implicit Fandoms in Site/Event Visitation;  3. RH+TRPG+LARP: Prototypical Models and First-Person Audience;  4. RH+TRPG+LARP as Narrative Media;  5. Performative Representation of Heritage;  6. Processual Enactment of RH+TRPG+LARP Storyworlds;  7. Immersion/Involvement in Activity and Environment;  8. Immersion/Involvement in Character and Game;  9. Narrative Immersion/Involvement and Authorised Heritage Discourse;  10. Community Immersion/Involvement and Dissonant Heritages

    Több