• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Resonant Recoveries: French Music and Trauma Between the World Wars

    Resonant Recoveries by Rogers, Jillian C.;

    French Music and Trauma Between the World Wars

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 821 Ft (18 877 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 982 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 839 Ft (16 989 Ft + 5% áfa)

    19 821 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2021. március 17.

    • ISBN 9780190658298
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem400 oldal
    • Méret 157x236x40 mm
    • Súly 699 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 5 illustrations and 15 music samples
    • 146

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In Resonant Recoveries, author Jillian C. Rogers shows what a profound effect World War I had on French musical life as musicians and their audiences turned to music as a consolatory practice to help them mourn their losses and heal their wounds.

    Több

    Hosszú leírás:

    Coping with trauma and the losses of World War I was a central concern for French musicians in the interwar period. Almost all of them were deeply affected by the war as they fought in the trenches, worked in military hospitals, or mourned a friend or relative who had been wounded, killed, or taken prisoner. In Resonant Recoveries, author Jillian C. Rogers argues that French modernist composers processed this experience of unprecedented violence by turning their musical activities into locations for managing and performing trauma.

    Through analyses of archival materials, French medical, philosophical, and literary texts, and the music produced between the wars, Rogers frames World War I as a pivotal moment in the history of music therapy. When musicians and their audiences used music to remember lost loved ones, perform grief, create healing bonds of friendship, and find consolation in soothing sonic vibrations and rhythmic bodily movements, they reconfigured music into an embodied means of consolation--a healer of wounded minds and bodies. This in-depth account of the profound impact that postwar trauma had on French musical life makes a powerful case for the importance of addressing trauma, mourning, and people's emotional lives in music scholarship.

    This is an open access title available under the terms of a CC BY-NC-ND 4.0 licence. It is free to read at Oxford Scholarship Online and offered as a free PDF download from OUP and selected open access locations.

    Highly recommended.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    List of Musical Examples
    List of Abbreviations
    Acknowledgements
    Preface
    Introduction: "La Plus Grande Consolatrice": Music as a Corporeal Technology of Consolation in Interwar France
    Chapter 1: Music Making as Emotional Care: Negotiating Trauma, Expressional Norms, and Politics in Wartime France
    Chapter 2: Embodying Sonic Resonance As/After Trauma: Vibration, Music, and Medicine
    Chapter 3: Soothing Movements: The Consolatory Potential of Musique Dépouillée's Rhythm and Repetition
    Chapter 4: In Search of a Consolatory Past: Grief and Embodied Musical Memory
    Chapter 5: Rire as Release and Rapport: Pleasure and Laughter in French Interwar Musical Theater
    Conclusion: Touched by Music Making: Intimacy and Love in the Wake of Trauma
    Bibliography
    Index

    Több
    0