• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Research Methods in Publishing and Book Studies

    Research Methods in Publishing and Book Studies by Noorda, Rachel; Norrick-Rühl, Corinna;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Establishing the unique opportunities and characteristics of doing research in Publishing and Book Studies, this book demonstrates and evaluates the range of research methods that are available to students when conducting research within the field.

    Több

    Hosszú leírás:

    Establishing the unique opportunities and characteristics of doing research in publishing and book studies, this book demonstrates and evaluates the range of research methods that are available to students when conducting research within the field.


    Organized into three main parts, prefaced by a general introduction to the discipline, Research Methods in Publishing and Book Studies considers qualitative and quantitative methods and methods of data analysis in turn. Each chapter within these sections features:



    • Details and logistics of the research method, including specific ethical considerations, disciplinary history, and distinguishing features when compared to other methods.

    • Advantages and disadvantages of the method, helping students evaluate and choose the right method for their research.

    • A case study of the Method in Action, written by featured authors with expertise in that area.

    • Study questions to help readers test and solidify their knowledge.

    • Further reading suggestions.

    By the end of the book, students will have a sound understanding of the methods commonly used in book and publishing studies and will be able to confidently identify and select methods for their own research projects and dissertations.


    This book is an essential resource for advanced undergraduate and postgraduate students and researchers in book and publishing studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments


    Introduction


    1. Foundations of Publishing and Book Studies Research


     


    Part I: Qualitative Methods


    2. Archival Methods


    3. Oral Histories


    4. Interviews


    5. Focus Groups


    6. Case Studies


    7. Ethnography, Netnography, and Autoethnography


     


    Part II: Quantitative Methods


    8. Surveys


    9. Corpora


    10. Datasets


    Interlude: Social Media Research


     


    Part III: Data Analysis


    11. Content Analysis, Discourse Analysis, and Thematic Coding


    12. Descriptive Statistics


    13. Social Network Analysis


    Coda: Mix and Match: Multi-Method and Mixed-Method Research in Publishing and Book Studies


    Conclusion: The Future of Publishing and Book Studies Research


     Index



     

    Több