
Real-Time Collision Detection
Sorozatcím: The Morgan Kaufmann Series in Interactive 3D Technology;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 100.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 122 Ft off)
- Kedvezményes ár 40 488 Ft (38 560 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
50 610 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó CRC Press
- Megjelenés dátuma 2004. december 22.
- ISBN 9781558607323
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem632 oldal
- Méret 246x189 mm
- Súly 1247 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Written by an expert in the game industry, this book is a comprehensive guide to the components of efficient real-time collision detection systems. It provides the tools and know-how needed to implement industrial-strength collision detection for the highly detailed dynamic environments of applications such as 3D games, virtual reality applications, and physical simulators. Of the topics covered, a key focus is on spatial and object partitioning through a wide variety of grids, trees, and sorting methods. The author also presents a large collection of intersection and distance tests for both simple and complex geometric shapes.
TöbbHosszú leírás:
Written by an expert in the game industry, Christer Ericson's new book is a comprehensive guide to the components of efficient real-time collision detection systems. The book provides the tools and know-how needed to implement industrial-strength collision detection for the highly detailed dynamic environments of applications such as 3D games, virtual reality applications, and physical simulators.
Of the many topics covered, a key focus is on spatial and object partitioning through a wide variety of grids, trees, and sorting methods. The author also presents a large collection of intersection and distance tests for both simple and complex geometric shapes. Sections on vector and matrix algebra provide the background for advanced topics such as Voronoi regions, Minkowski sums, and linear and quadratic programming.
Of utmost importance to programmers but rarely discussed in this much detail in other books are the chapters covering numerical and geometric robustness, both essential topics for collision detection systems. Also unique are the chapters discussing how graphics hardware can assist in collision detection computations and on advanced optimization for modern computer architectures. All in all, this comprehensive book will become the industry standard for years to come.
"Real-Time Collision Detection is an excellent resource that every serious engine programmer should have on his bookshelf. Christer Ericson covers an impressive range of techniques and presents them using concise mathematics, insightful figures, and practical code." &&&151Eric Lengyel, Senior Programmer, Naughty Dog
Tartalomjegyzék:
Introduction; Collision Detection Design Issues; A Math and Geometry Primer; Bounding Volumes; Basic Primitive Tests; Spatial Partitioning; Bounding Volume Hierarchies; BSP Tree Hierarchies; Convexity-Based Methods; GPU-Assisted Collision Detection; Numerical Robustness; Geometrical Robustness; Optimization; References; Index
Több