• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Reading Children’s Writing: A Linguistic View

    Reading Children’s Writing by Harris, John; Wilkinson, Jeff;

    A Linguistic View

    Sorozatcím: Routledge Revivals;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 300 Ft off)
      • Kedvezményes ár 38 698 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 1.

    • ISBN 9781041192770
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem234 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    While many books of the time explored pedagogical, psychological, and linguistics perspectives of children’s writing, Reading Children’s Writing (originally published in 1986) takes a fresh and innovative approach by examining text-organizational methods of analysis.

    Több

    Hosszú leírás:

    While many books of the time explored pedagogical, psychological, and linguistics perspectives of children’s writing, Reading Children’s Writing (originally published in 1986) takes a fresh and innovative approach by examining text-organizational methods of analysis.


    The book considers ‘whole texts’ produced by children of either top junior or lower secondary age—a time of transition which involves them in significant changes of writing styles. Here the authors consider the organizational features of narrative and non-narrative writing; the use of vocabulary; and the evaluation of children’s work.


    The volume provides a useful and interesting insight into the methods of describing, evaluating, and developing children’s writing ability. It will be a beneficial read for teachers at primary and secondary level, and for linguists concerned with language in education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction 1. Children’s Writing in School: the Context 2. Describing Children’s Writing: Text Evaluation and Teaching Strategies 3. Responding to Children’s Narratives 4. Organization in Children’s Writing (Non-fictional) 5. Undeveloped Discourse: Some Factors Affecting the Adequacy of Children’s Non-fictional Written Discourses 6. Good Word! Vocabulary, Style and Coherence in Children’s Writing 7. Evaluating Teacher’s Responses to Children’s Writing 8. Readings of Children’s Writing: a Case-study  9. Classroom Implications

    Több