• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Readercentric Writing for Digital Media: Theory and Practice

    Readercentric Writing for Digital Media by Hailey, David;

    Theory and Practice

    Sorozatcím: Baywood's Technical Communications;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
      • Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book presents an altogether new approach to writing and evaluating writing in digital media.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book presents an altogether new approach to writing and evaluating writing in digital media. It suggests that usability theory provides few tools for evaluating content, because usability theory assumes only one kind of writing on the Internet. The author suggests three models: user-centric (usability model), persuasion-centric (encouraging the reader to linger and be persuaded--Canon camera ads), and quality-centric (encouraging the reader to linger and learn or be entertained because of the quality of the writing--NASA.gov and YouTube). <br><br>Designed for professional writers and writing students, this text provides a rubric for writing in digital media, but more importantly, it provides a rubric and vocabulary for identifying and explaining problems in copy that already exists. The Internet has become a pastiche of cut-and-paste content, often placed by non-writers to fill space for no particular reason or by computers with no oversight from humans (e.g., Amazon.com). Because these snippets are typically on topic (but often for the wrong purpose or audience), professional writers have difficulty identifying the problems and an even harder time explaining them. Finding an effective tool for identifying and explaining problems in digital content becomes a particularly important problem as writers increasingly struggle with growing complications in complex information systems (systems that create and manage their own content with little human intervention). Being able to look at a body of copy and immediately see that it is problematic is an important skill that is lacking in a surprising number of professional writers.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Dedication
    Introduction



    SECTION I: Theory



    CHAPTER 1  Why is It So Hard to Write and Evaluate Writing on the Internet?


    CHAPTER 2 Anything Can Be a Text


    CHAPTER 3 A Tool Called Genre


    CHAPTER 4 What Does It Mean to Publish?


    CHAPTER 5 Theory Behind Usability Studies



    SECTION II: Application



    CHAPTER 6 Proposing a New Approach to Content Evaluation


    CHAPTER 7 Writing Persuasion-Centric Content


    CHAPTER 8Writing Quality-Centric Content


    CHAPTER 9 Writing User-Centric Content



    SECTION III: Practice



    CHAPTER 10 Professional Writer in an Agile Environment


    CHAPTER 11 The Future?If There Be Such


    Index

    Több