
Quiet Pictures
Women and Silence in Contemporary British and French Cinema
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 385 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 465 Ft (11 871 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 849 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2025. november 27.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9798765113851
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 228x152 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 33 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Quiet Pictures approaches the films of Joanna Hogg, Lynne Ramsay, Céline Sciamma, and Lucile Hadzhalilovicthrough the lens of silence as a motif and texture.
This book takes up the question of different uses of silence in the work of these directors and how this creates a space for foregrounding innovative practices that establish new ways of looking, staring, and gazing. Sarah Artt discusses how the deliberate deployment of silence creates space for the formation of reciprocal gazes that counteract the typically gendered and binary ways in which women and femme-presenting people tend to be portrayed on screen. Quiet Pictures draws on the political legacy of feminist film theory to explore and conceptualise what it means to not just look back, but to share the gaze.
This book discusses several films, including: Unrelated (Hogg, 2007), Archipelago (Hogg, 2010), Exhibition (Hogg, 2013), The Souvenir Part I and II (Hogg, 2019 and 2021), Morvern Callar (Ramsay, 2002), We Need to Talk About Kevin (Ramsay, 2011), Innocence (Hadzhalilovic 2004), Evolution (Hadzhalilovic 2015), Waterlilies/Naissance des Pieuvres (Sciamma, 2007), Tomboy (Sciamma, 2011), Girlhood/Bande des Filles (Sciamma, 2014), Portrait of a Lady on Fire/Portrait d'une jeune fille en feu (Sciamma, 2019), and Petite Maman/Little Mother (Sciamma, 2021).
Tartalomjegyzék:
Introduction: More Than Absence: Silences in the Cinemas of Joanna Hogg, Lynne Ramsay, Céline Sciamma, and Lucile Hadzhalilovic
1. Childhood, Curiosity and Compliance in Innocence, Evolution and Tomboy
2. Adolescence and Collaborative Queer Gazes in Waterlilies/Naissance des Pieuvres, and Girlhood/Bande des Filles
3. Artist-Exhibitionists and Silence as Utopian Space in Lynne Ramsay's Morvern Callar and Joanna Hogg's Exhibition
4. Sinister Silences and Mothering in Lynne Ramsay's We Need To Talk About Kevin and Lucile Hadzhalilovic's Evolution
5. Silenced Desire and Anger in Joanna Hogg's Unrelated, Archipelago and Exhibition
Afterword
Acknowledgements
References
Index