
Quantifying Bourdieu in Educational Research
Traditions, Innovations, and a Reflexive Invitation
Sorozatcím: SpringerBriefs in Education;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 53.49
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 815 Ft off)
- Discounted price 20 874 Ft (19 880 Ft + 5% áfa)
22 690 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer
- Megjelenés dátuma 2025. április 10.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819621316
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem124 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 Illustrations, black & white; 1 Illustrations, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book revolves around the rationale, urgency, and application of quantifying Bourdieu in educational research. It begins with a succinct revisit to Bourdieu?s methodological pluralism and quantitative program, and a critical review of existing but limited Bourdieusian quantitative educational studies, establishing the theoretical, methodological, and contextual foundations for empirical applications of quantitative methodology in Bourdieusian educational research. The book then presents three examples of such empirical applications as individual chapters, utilising multiple correspondence analysis and social network analysis. These chapters respectively examine social class and educational mobility, teacher resilience and teacher education, and social grouping and social change. The book concludes with a proposal to mobilise a range of 'relational' quantitative methodologies ? including factor analysis, cluster analysis, logistic regression, multilevel modelling, and cross-lagged panel model ? within a Bourdieusian remit, and extends a reflexive invitation to quantify Bourdieu in educational research.
TöbbHosszú leírás:
This book revolves around the rationale, urgency, and application of quantifying Bourdieu in educational research. It begins with a succinct revisit to Bourdieu?s methodological pluralism and quantitative program, and a critical review of existing but limited Bourdieusian quantitative educational studies, establishing the theoretical, methodological, and contextual foundations for empirical applications of quantitative methodology in Bourdieusian educational research. The book then presents three examples of such empirical applications as individual chapters, utilising multiple correspondence analysis and social network analysis. These chapters respectively examine social class and educational mobility, teacher resilience and teacher education, and social grouping and social change. The book concludes with a proposal to mobilise a range of 'relational' quantitative methodologies ? including factor analysis, cluster analysis, logistic regression, multilevel modelling, and cross-lagged panel model ? within a Bourdieusian remit, and extends a reflexive invitation to quantify Bourdieu in educational research.
TöbbTartalomjegyzék:
Reengaging quantitative inquiry in Bourdieusian sociology of education.- A longitudinal study of class relations in Australia.- Groupings between floating children and urban children.- A Bourdieusian social network analysis of teacher resilience in the context of the Chinese Teaching and Research System.- Quantifying Bourdieu.
Több