
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 20.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 062 Ft off)
- Discounted price 9 561 Ft (9 105 Ft + 5% áfa)
10 623 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Univ Of Minnesota Press
- Megjelenés dátuma 2019. december 31.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781517906320
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 216x140x38 mm
- Súly 383 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 34 b&w illustrations 185
Kategóriák
Hosszú leírás:
A potent new book examines the overlap between our ecological crisis and video games
Video games may be fun and immersive diversions from daily life, but can they go beyond the realm of entertainment to do something serious—like help us save the planet? As one of the signature issues of the twenty-first century, ecological deterioration is seemingly everywhere, but it is rarely considered via the realm of interactive digital play. In Playing Nature, Alenda Y. Chang offers groundbreaking methods for exploring this vital overlap.
Arguing that games need to be understood as part of a cultural response to the growing ecological crisis, Playing Nature seeds conversations around key environmental science concepts and terms. Chang suggests several ways to rethink existing game taxonomies and theories of agency while revealing surprising fundamental similarities between game play and scientific work.
Gracefully reconciling new media theory with environmental criticism, Playing Nature examines an exciting range of games and related art forms, including historical and contemporary analog and digital games, alternate- and augmented-reality games, museum exhibitions, film, and science fiction. Chang puts her surprising ideas into conversation with leading media studies and environmental humanities scholars like Alexander Galloway, Donna Haraway, and Ursula Heise, ultimately exploring manifold ecological futures—not all of them dystopian.
"Alenda Y. Chang’s gorgeously penned Playing Nature charts an ecocritical approach to video games and design thinking, exploring much more than simply how the ecological has been imaged in games. Essential for designers, players, and critics, Playing Nature eloquently unveils the stakes of ecologically informed agency within video game worlds to reshape thought about both games themselves and the natural systems in which we are all enmeshed."—Soraya Murray, author of On Video Games: The Visual Politics of Race, Gender and Space
"Playing Nature is an ambitious project that makes a compelling case for ecocritical game studies. The book reverberates far beyond its main subject, speaking to the environmental humanities, comparative media studies, and the biophysical sciences. Alenda Y. Chang shows how a wide range of analog and digital games immerse players in ecological knowledge while also integrating gaming with other contemporary cultural forms, from speculative novels and documentary films to scientific experiments."—Allison Carruth, UCLA
Több