-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 73.00
-
34 875 Ft (33 215 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 6 975 Ft off)
- Kedvezményes ár 27 901 Ft (26 572 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
34 875 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2024. augusztus 12.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781538192757
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 236.98x157.73x22.606 mm
- Súly 544 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 30 BW Illustrations 578
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
Tim Summers provides an engaging introduction to video game music aimed at gamers, music enthusiasts, budding composers, music professionals, and anyone with an interest in the topic. Pixel Soundtracks explore a wide variety of topics, including:
the history of game musicsound technology and chip musicinteractive and generative music compositionhow game music tells stories, creates worlds & characters, and evokes emotions classical and pop music in gamesbattle and boss musicnostalgia, remakes, and fandomgame music concerts and albumsSummers dives deeply into twenty beloved games across the decades to illustrate crucial concepts. These games include Space Invaders, Super Mario Bros., BioShock Infinite, Dark Souls III, Kingdom Hearts, Final Fantasy, The Legend of Zelda, and more. The book is separated into five stages and a ""final boss,"" and sections build off each other into increasingly broader topics-starting with the specifics of computer chips and ending with questions of game music's engagement with identity. The ""final boss"" brings together ideas presented throughout the book.
Based on the latest research, this book will allow readers to better understand the fantastic experiences and meanings that arise when games and music fuse together.
Tartalomjegyzék:
Table of Contents
Acknowledgments
Introduction
Chapter 1: The Sonic Invasion - Space Invaders (1978)
Stage 1: How Video Games Make Music
Chapter 2: Music on Chips - Super Mario Bros (1985)
Chapter 3: MIDI, Samples and Synthesis - Kings Quest IV (1988)
Chapter 4: CD Audio and Recorded Sound in Games - Wipeout (1995)
Stage 2: Integrating Music in Games
Chapter 5: Dynamic Music - The Operative: No One Lives Forever (2000)
Chapter 6: Generating Music with Algorithms - Mini Metro (2015)
Chapter 7: Introductions, Menus and Loading Screens - BioShock Infinite (2013)
Stage 3: The Role of Music in Games
Chapter 8: Battle and Boss Music - Dark Souls III (2016)
Chapter 9: Characters and Stories - Final Fantasy VI (1994)
Chapter 10: Building Worlds and Histories - Kingdom Hearts (2002)
Chapter 11: Music and Feeling in Play - Ori and the Blind Forest (2015)
Stage IV: Aesthetic Questions
Chapter 12: Music and Gameplay - The Artful Escape (2021)
Chapter 13: Nostalgia and Remakes - Resident Evil 2 (1998/2019)
Chapter 14: Modern Chiptune and Fandom - Undertale/Deltarune (2015/2021+)
Chapter 15: Classical Music and Video Games - Untitled Goose Game (2019)
Chapter 16: Popular Music and Game Music - 50 Cent: Bulletproof (2005)
Stage 5: Game Music and Wider Culture
Chapter 17: Identity, Representation and Avatars - Tomb Raider (2013)
Chapter 18: Adaptations - Star Trek: Judgement Rites (1993 Floppy Version/1995 CD-ROM Version)
Chapter 19: Game Music in Concert and On Record - Xevious (1982)
Final Boss
Playing Games, Playing with Music - The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998)
Bibliography