
Philosophical Discussion in Moral Education
The Community of Ethical Inquiry
Sorozatcím: Routledge International Studies in the Philosophy of Education; 12;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
- Kedvezményes ár 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2001. január 25.
- ISBN 9780415241724
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem244 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 476 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Paying particular attention to the teacher's role, this book highlights the justification for, and methods of, creating a classroom community of ethical inquiry.
TöbbHosszú leírás:
In recent years there has been an increase in the number of calls for moral education to receive greater public attention. In our pluralist society, however, it is difficult to find agreement on what exactly moral education requires. Philosophical Discussion in Moral Education develops a detailed philosophical defence of the claim that teachers should engage students in ethical discussions to promote moral competence and strengthen moral character. Paying particular attention to the teacher's role, this book highlights the justification for, and methods of, creating a classroom community of ethical inquiry.
'[Sprod's] book is highly recommended to all engaged in education from theorist through practitioner to interested spectator. I recommend it to all educational administrators, principals, teachers, teacher-educators, education students, and parents.' - Clive Lindop, Critical & Creative Thinking
'For a forthright, critical and thorough account of Habermas's theory of communicative action and discourse ethics, I highly recommend Sprod's. It is the best, certainly the clearest, explication I have come across.' - Clive Lindop, Critical & Creative Thinking
Tartalomjegyzék:
Introduction: as morning shows the day
Part I: Reason and Autonomy
1. The ethical agent and reasonableness
2. The ethical agent and autonomy
3. Pedagogic action and the development of autonomy
Part II: Moral Theory and Moral Development
4. A target for moral education
5. Discourse ethics
6. A meta-ethics for an ethical education program
Part III: Discourse and Ethics in the Classroom
7. Introducing the community of inquiry
8. Development and the community of inquiry
9. At the chalkface