
Performing Gods in Classical Antiquity and the Age of Shakespeare
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 688 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 194 Ft (40 185 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
46 882 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2021. június 17.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350098145
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 472 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 bw illus 179
Kategóriák
Hosszú leírás:
The gods have much to tell us about performance. When human actors portray deities onstage, such divine epiphanies reveal not only the complexities of mortals playing gods but also the nature of theatrical spectacle itself. The very impossibility of rendering the gods in all their divine splendor in a truly convincing way lies at the intersection of divine power and the power of the theater. This book pursues these dynamics on the stages of ancient Athens and Rome as well on those of Renaissance England to shed new light on theatrical performance. The authors reveal how gods appear onstage both to astound and to dramatize the very machinations by which theatrical performance operates. Offering an array of case studies featuring both canonical and lesser-studied texts, this volume discusses work of Aeschylus, Sophocles, Euripides, Aristophanes, and Plautus as well as Beaumont, Heywood, Jonson, Marlowe, and Shakespeare.
This book uniquely brings together the joint perspectives of two experts on classical and Renaissance drama. This volume will appeal to students and enthusiasts of literature, classics, theater, and performance studies.
Tartalomjegyzék:
Introduction: The Gods Take Stage
Chapter One: Approaching Divinity
Chapter Two: Under the Actor's Spell: Audiences in Euripides' Helen and Marlowe's Doctor Faustus
Chapter Three: An Actor Ascends: Status and Identity in Plautus' Amphitruo and the Court Masque
Chapter Four: Authoring Gods in Aeschylus' Oresteia and Shakespeare's Hamlet
Chapter Five: To Die is Human, To Perform is Divine
Afterword: Entertaining Gods in Zimmerman's Metamorphoses
Notes
Bibliography
Index