• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Painters’ Playbooks in the Art Market of Early Modern Amsterdam

    Painters’ Playbooks in the Art Market of Early Modern Amsterdam by Li, Weixuan;

    Sorozatcím: Studies in Early Modernity in The Netherlands;

      • Kiadói listaár GBP 133.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        65 635 Ft (62 510 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Amsterdam University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. október 24.

    • ISBN 9789048564514
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem372 oldal
    • Méret 240x170 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 25 Illustrations, black & white; 71 Illustrations, color
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The art market in seventeenth-century Amsterdam is renowned as a competitive, multi-layered arena where diverse artists catered to a broad and varied clientele. How did this intricate market function? How did individual painters navigate this system, making business and artistic decisions that eventually gave shape to the so-called ‘Golden Age’ of Dutch art? Existing economic and art historical methodologies have fallen short of providing holistic explanations. Painters’ Playbooks introduces an innovative socio-spatial approach, using digital methods to examine the art market, shedding light on the artistic development in seventeenth-century Amsterdam. By synthesizing various historical sources digitally, this book delves into artists’ collective behaviours – or the ‘playbooks’ – discernible in their location choices, social relations, and use of house interiors. Analysing historical data through a socio-spatial lens, this book illustrates how the changes in artists’ playbooks not only shaped the multi-layered market structure but also influenced artistic innovation in seventeenth-century Amsterdam.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    Table of Contents
    List of Figures
    Chapter 1: Introduction
    Chapter 2: Painters at Home
    Chapter 3: 1585-1610
    Chapter 4: 1610-1630
    Chapter 5: 1630-1650
    Chapter 6: 1650-1670
    Chapter 7: 1670–1700
    Conclusion
    The early modern art market as a socio-spatial phenomenon
    Appendix I: Data and sources
    Appendix II: Deep mapping methodology
    Appendix III: Spatial arrangement of art dealers’ homes
    Cumulative Bibliography
    Index

    Több