
Otto Marseus van Schrieck and the Art of the Butterfly
A Technical Study of Early Modern Lepidochromy
Sorozatcím: Studies in Early Modernity in The Netherlands;
- Kiadói listaár GBP 156.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
76 986 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Amsterdam University Press
- Megjelenés dátuma 2025. november 15.
- ISBN 9789048568833
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem387 oldal
- Méret 260x210 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 48 Illustrations, black & white; 115 Illustrations, color 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
The Dutch painter and naturalist Otto Marseus van Schrieck became famous for an unusual iconography mixing characteristics of landscape, animal painting, natural history illustration, and still life: the sottobosco paintings. These artworks, which he developed during his voyage to Italy around 1650, represent reptiles, amphibians, and insects in dark forests. To increase the realistic representations of lepidopterans, he pressed the wings of dead specimens onto the paintings to transfer their original colours. This technique of printing butterfly wings, named lepidochromy in this book, was already used in the sixteenth century and has been documented as a means to conserve and classify lepidopterans from the eighteenth through twentieth century.
With a strong focus on the techniques and materials involved in making butterfly imprints, this book introduces readers for the first time to the development, uses, and meanings of lepidochromy in the oeuvre of Otto Marseus van Schrieck at the crossroads of art and natural history.
Tartalomjegyzék:
INTRODUCTION
PART I | THE LEPIDOCHROMY TECHNIQUE
CHAPTER 1 | SEEING AND MAKING LEPIDOCHROMES
CHAPTER 2 | THE TERMINOLOGIES AND INHERITANCE OF LEPIDOCHROMY
PART II | OTTO MARSEUS VAN SCHRIECK AND THE LEPIDOCHROMY TECHNIQUE IN EARLY MODERN ART THEORIES AND NATURAL HISTORY
CHAPTER 3 | THE RELATIONSHIP BETWEEN LEPIDOCHROMY IN THE SOTTOBOSCHI AND SEVENTEENTH-CENTURY ART THEORIES
CHAPTER 4 | THE RELATIONSHIPS BETWEEN LEPIDOCHROMY IN THE SOTTOBOSCHI AND SEVENTEENTH-CENTURY NATURAL HISTORY
CONCLUSION
ANNEX I: TRANSCRIPTIONS OF RECIPES
BIBLIOGRAPHY
PLATES (COLOUR)