Opera in the Tropics
Music and Theater in Early Modern Brazil
Sorozatcím: Currents in Latin American and Iberian Music;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 300 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 698 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 997 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2019. május 9.
- ISBN 9780190215828
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem504 oldal
- Méret 236x160x38 mm
- Súly 907 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 21 line, 52 halftone 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Opera in the Tropics is an engaging exploration of theater with music in Brazil from early colonial times to the first decades of the nineteenth century.
TöbbHosszú leírás:
Opera in the Tropics is an engaging exploration of theater with music in Brazil from the mid 1500s to the early 1820s. Author Rogério Budasz delves into the practices of the actors, singers, poets, and composers who created and performed Jesuit moral plays, Spanish comedias, and Portuguese vernacular operas and entremezes during the colonial period, as well as the Italian operas that celebrated the new independent nation in 1822. A Brazilian producer claimed in 1825 that the goal of music-theater was to instruct, entertain, and distract the population. Budasz argues that this threefold goal had in fact been present throughout the colonial period, in different combinations and with different purposes, at the hands of missionaries, intellectuals, bureaucrats, political leaders, and cultural producers. While Budasz demonstrates a continuity from Portuguese theatrical practices, primarily through the circulation of artists and repertory, he also examines a number of localized departures from the metropolitan model, particularly in the ethnic and gender profile of theatrical workers, in the modifications determined by local tastes, priorities, and materials, and in the political use of theater as an ideological and civilizing tool within the paradoxical context of a slave society. An eye-opening narrative of the transformations and uses of a colonial art form, Opera in the Tropics will be essential reading for all interested in the music and theater in Iberian and Latin American culture.
The book's generous bibliography testifies to the extent and depth of Budasz's research. This will be a valuable resource for ethnomusicologists and musicologists interested in the cultural evolution of Brazil during the colonial era. ...Highly recommended
Tartalomjegyzék:
List of Figures and Tables
List of Musical Examples
Acknowledgments
About the Companion Website
Introduction
1. Foundations
2. The Craft of Portuguese Opera
3. Musical Sources and Archives
4. Venues
5. People
6. Uses
Epilogue
Appendix 1: Abbreviations, Currency Chart, Glossary
Appendix 2: List of numbers in Demofonte (pasticcio, c1780)
Appendix 3: Chronology 1565-1807
Appendix 3: Chronology 1808-1822
Bibliography
Index