
Musicking TikTok
A Musical Ethnography from a Glocal Austrian Context
Sorozatcím: New Approaches to Sound, Music, and Media;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 110 Ft off)
- Discounted price 36 439 Ft (34 704 Ft + 5% áfa)
45 549 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2025. január 9.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9798765112182
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem oldal
- Méret 228x152 mm
- Nyelv angol 669
Kategóriák
Hosszú leírás:
This ethnographic work about TikTok's musicking in a glocal (Austrian) context complements and build upon ethnomusicological assumptions, theories, and methods for the study of musical practices in digital spaces.
An overview of elements that make up TikTok's interface as well as the technical-performative possibilities that it allows, this book introduces a general categorization of existing performance types and how TikTokers appropriate the platform to make their music. It illustrates how some TikTokers became aware of and began using TikTok, and it reviews some of the different strategies TikTokers apply to learn how to use the application and successfully develop their performances. Bermúdez explores how performers move from being "ordinary users" to becoming TikTokers, developing and performing an identity he calls TikTok Persona. Moreover, he discusses how some TikTok practices can and have occurred across multiple, interconnected platforms, and he examines how localities are articulated and negotiated in these contexts.
Bermúdez argues for an understanding of musicking as a multimedia practice that different actors create and experience individually in everyday synchronous and asynchronous, physical and digital situations. The so-called TikTokers create a sense of identity and community through their performances. This study suggests that a digital performance can be, aside from a representation of reality, an integral part of it, serving as a fundamental space for constructing and performing identity.
Tartalomjegyzék:
Introduction
1. Ethnographing TikTok
2. Performing TikTok
3. Becoming a TikToker
4. Localizing TikTok
5. TikToking Musics
6. Conclusions
Bibliography
Index

Musicking TikTok: A Musical Ethnography from a Glocal Austrian Context
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
45 549 Ft

Born under Auschwitz ? Melancholy Traditions in Postwar German Literature: Melancholy Traditions in Postwar German Literature
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 488 Ft