
Musical Authorship from Schütz to Bach
Sorozatcím: Musical Performance and Reception;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 30.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 568 Ft off)
- Discounted price 14 115 Ft (13 443 Ft + 5% áfa)
15 684 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2021. augusztus 12.
- ISBN 9781108431286
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem259 oldal
- Méret 244x170x15 mm
- Súly 460 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 14 b/w illus. 2 tables 12 music examples 245
Kategóriák
Rövid leírás:
Explores the meanings of the term 'author' for seventeenth-century German musicians, examining how compositions were made and used.
TöbbHosszú leírás:
What did the term 'author' denote for Lutheran musicians in the generations between Heinrich Sch&&&252;tz and Johann Sebastian Bach? As part of the Musical Performance and Reception series, this book examines attitudes to authorship as revealed in the production, performance and reception of music in seventeenth-century German lands. Analysing a wide array of archival, musical, philosophical and theological texts, this study illuminates notions of creativity in the period and the ways in which individuality was projected and detected in printed and manuscript music. Its investigation of musical ownership and regulation shows how composers appealed to princely authority to protect their publications, and how town councils sought to control the compositional efforts of their church musicians. Interpreting authorship as a dialogue between authority and individuality, this book uses an interdisciplinary approach to explore changing attitudes to the self in the era between Sch&&&252;tz and Bach.
'The writing is clear, the scholarship impeccable. This is a valuable addition to the historical musicology literature.' B. J. Murray, Choice
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. God, talent, craft: concepts of musical creativity; 2. Between imitatio and plagiarism; 3. Signs of individuality; 4. Rites of musical ownership; 5. The regulation of novelty; 6. Authorship and performance; Conclusion.
Több