A termék adatai:
ISBN13: | 9789400744226 |
ISBN10: | 9400744226 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 120 oldal |
Méret: | 235x155 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | Approx. 120 p. |
700 |
Témakör:
Számítástechnika
Technológia
Oktatásügy
Felsőoktatás, felnőttképzés
További könyvek a pedagógia területén
Számítástechnika (karitatív célú kampány)
Technológia (karitatív célú kampány)
Oktatásügy (karitatív célú kampány)
Felsőoktatás, felnőttképzés (karitatív célú kampány)
További könyvek a pedagógia területén (karitatív célú kampány)
Multimedia and Professional Learning in Initial Teacher Education
Sorozatcím:
SpringerBriefs in Education;
Kiadás sorszáma: 1st ed. 2024
Kiadó: Springer
Megjelenés dátuma: 2024. július 13.
Kötetek száma: 1 pieces, Book
Normál ár:
Kiadói listaár:
EUR 53.45
EUR 53.45
Az Ön ára:
17 644 (16 804 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 4 411 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Hosszú leírás:
This volume examines the complexity of preservice teacher professional learning and the contributions that an interactive multimedia resource, known as QuILT (Quality In Learning and Teaching), offered for constructivist, reflective and social learning experiences. The study focusses on preservice teachers? meaning-making of their learning experiences as they developed their teacher knowledge while they used the multimedia resource QuILT within a subject in teacher education programs. Data analysis reveals the complexity of preservice teachers? professional learning; particularly the rich and multilayered learning associated with QuILT use such as personal reflection and those based within multiple communities of practice cultivated while studying with QuILT. The volume shows that the ways the preservice teachers engaged with the multimedia resource contributed significantly to how they learned from QuILT. This indicates that preservice teacher professional learning also relied on engaging the affective domain of learning. Affective factors discussed in the findings include: willingness to accept QuILT as a resource for learning; valuing the resource; being able to make connections between the multiple communities of practice associated with studying QuILT. Together, these factors assisted preservice teachers to deepen their learning with QuILT. Lacking these affective characteristics seemed to bring tensions to the professional learning of some of the preservice teachers.
Tartalomjegyzék:
Chapter 1: Introducing the context: themes/ issues of professional learning of preservice teachers in initial teacher education.- Chapter 2: Professional learning and multimedia.- Chapter 3: QuILT Case Study Chapter.- 4: What multimedia offers the professional learning of preservice teachers.- Chapter 5: Opportunities and challenges using blended learning approaches in teacher education?.