
Monuments Askew
An Elliptical History of the Factory of the Eccentric Actor
Sorozatcím: Media Matters;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 20.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 036 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 322 Ft (8 879 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 358 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Rutgers University Press
- Megjelenés dátuma 2025. augusztus 31.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781978843011
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem180 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 30 B-W images 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Monuments Askew: An Elliptical History of the Factory of the Eccentric Actor presents a cultural history of the Factory of the Eccentric Actor (FEKS), an avant-garde collective of Ukrainian artists whose unique approach to monumental history generated a new kind of cinema for a modernizing Soviet era. Often lost in the shuffle of this period, FEKS’s vibrant and experimental cinematic output initiated a youthful and cheeky overhaul of Soviet revolutionary culture. Monuments Askew reveals the foundational role of this understudied group of artists-including Grigori Kozintsev and Leonid Trauberg-and uses their own theoretical contributions to undo the “foundations” of our understanding of Soviet media and arts. As a counter to a solely cinema-focused conceptualization of this era, Corrigan develops a transnational media theory of eccentricity. Defining eccentric circles as warped, irregular orbits that force a realignment of centers, Monuments Askew shows how FEKS’s body of work inspires an eccentric realignment of the pillars of Soviet visual culture, and indeed of monumentality itself.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgments
Filmography
List of Abbreviations
Introduction
Eccentric Interlude: Kozintsev’s Inner Movement
1. “The Technique-Circus. The Psychology-Head over Heels”: FEKS’s First Somersault in Cinema
Eccentric Interlude: Trauberg Inside Out
2. The Devil’s Wheel: The Flight from Center
Eccentric Interlude: Actors
3. FEKS’s Overcoat and Eccentrism’s Protagonist
Eccentric Interlude: Split
4. The Trickster: S.V.D. and Eccentrism’s Counter-rebel
Conclusion: Eccentric Archives
Notes
Bibliography
Index
Abbreviations ix
Introduction: Eccentrism as Method 1
Eccentric Interlude: Kozintsev’s
Inner Movement 17
1 “The Technique-Circus.
The Psychology-
Head
over Heels”: FEKS’s First Somersault in Cinema 25
Eccentric Interlude: Trauberg Inside Out 47
2 The Devil’s
Wheel: The Flight from Center 57
Eccentric Interlude: Actors 71
3 FEKS’s Overcoat and Eccentrism’s Protagonist 79
Eccentric Interlude: Split 101
4 The Trickster: Eccentrism’s Counter-Rebel
111
Conclusion: Eccentric Archives 124
Acknowledgments
127
Notes 129
Bibliography 145
Filmography 153
Index 000