
Metalanguage and Identity
From Narration to Reflection
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 6 095 Ft off)
- Kedvezményes ár 40 788 Ft (38 846 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
46 882 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. október 16.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350497856
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 bw illus 700
Kategóriák
Rövid leírás:
An exploration of the process in which everyday narrative language can become reflective and then analytical.
TöbbHosszú leírás:
How does language attain to rear view reflection and then timeless analysis? How does language garner its conceptualisation in order to do this?
This book is an exploration of the process in which everyday narrative language can become reflective and then analytical. Narrative language is viewed as a way of 'becoming' within the flow of time and therefore life.
Evans and Herat show that there are levels in language that correspond with conceptual structures existing in the mind and in wider society, which shape the formation of a metalanguage. They explore how metaphor is an important creative tool in raising language to a more conceptual level in the constitution of a metalanguage. The book considers the development of different strands of metalanguage, for example, mind-based logic, physically based metaphor and universal grammar, to provide a fuller account of language and identity by challenging sweeping existential accounts of language.
By studying the formation and application of metalanguage, the authors show it can help develop a more questioning, dialogic critical pedagogy in education to accustom students to develop critical awareness.
Tartalomjegyzék:
List of Figures
Introduction
Part I: Language and Being
1. Philosophy of Language
2. Language as Stream of Consciousness
Part II: Linguistic Development
3. Levels and Hierarchies of Language: Structuralism and Post-Structuralism
4. Language and Urban Discourse as Subjective Experience
5. Cognitive Linguistics
Part III: The Development of Metalanguage
6. Towards a Metalanguage
7. The Reflective Process
Part IV: Pedagogy
8. Being and Becoming; Sameness and Difference
9. Metalanguage, Ethics and Curriculum
10. Metalanguage and Critical Pedagogical Discourse
Conclusion
Index