ISBN13: | 9781032615561 |
ISBN10: | 1032615567 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 184 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 500 g |
Nyelv: | angol |
684 |
Komputergrafikai szoftverek
Számítógépes játékok
A művészetről általában
Játéktervezés
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
Számítógépes játékok (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Játéktervezés (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Metagames
GBP 130.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Metagames: Games About Games scrutinizes how various meta devices, such as breaking the fourth wall and unreliable narrator, change and adapt when translated into the uniquely interactive medium of digital games.
Metagames: Games about Games scrutinizes how various meta devices, such as breaking the fourth wall and unreliable narrator, change and adapt when translated into the uniquely interactive medium of digital games.
Through its theoretical analyses and case studies, the book shows how metafictional experimentation can be used to both challenge and push the boundaries of what a game is and what a player?s role is in play, and to raise more profound topics such as those describing experiences of people of oppressed identities. The book is divided into six chapters that deal with the following meta devices: breaking the fourth wall, hypermediation, unreliable narrator, abusive game design, fragmentation, and parody.
The book will predominantly interest scholars and students of media studies and game studies as it continues discourses held in the discipline regarding the metareferential character of digital games.
Introduction
1. Fourth-Wall Breaking and the Twofold Play
2. Hypermediation and the Hypervisible Interface
3. Unreliable Narrator and the Playable Exaggeration
4. Abusive Game Design and Masocore Games
5. Fragmentation and Mini-Games
6. Parody and the Edges of Metagames
Conclusions