
Metacognitive Listening Instruction in the Second Language Classroom
Integrating Theory, Method, and Practice
Sorozatcím: Routledge Research in Language Education;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 150.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 166 Ft off)
- Kedvezményes ár 64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 662 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. szeptember 30.
- ISBN 9781032478760
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 630 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 10 Line drawings, black & white; 104 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book provides an outline of listening theory, offers practical listening methods, and presents how metacognitive instruction can be integrated into real lesson practice. A useful resource for academics, educators, and curriculum designers in the field of applied linguistics, L2 language learning, and foreign language education.
TöbbHosszú leírás:
This book addresses the gap between listening theory and practice by providing an outline of listening theory, offering practical listening methods, and presenting how metacognitive instruction can be integrated into real lesson practice. Applying these methods to teaching and learning can provide educators with the instructional guidance needed to offer their learners some tangibility in second language (L2) listening.
Based on original research, the book includes descriptions and accounts of teachers’ listening classroom practices to explain their teaching priorities and their teaching decisions. Further, samples of listening lessons and learners’ accounts of their listening experience provide additional insights into learning from listening. This book emphasizes the challenges that both teachers and learners face in the listening classroom and suggests metacognitive instruction as a remedy for these listening difficulties. It also outlines a four-stage pedagogic cycle including listening tasks and an additional journal component that integrates traditional teaching approaches and contemporary metacognitive methods.
This book is a useful resource for academics, scholars, educators, and curriculum designers in the field of applied linguistics, L2 language learning, and foreign language education.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents
List of Acronyms/Abbreviations
Chapter 1: Metacognition in second language listening
Chapter 2: Teachers’ and learners’ perspectives on L2 listening
Chapter 3: Curriculum design and listening tasks in metacognitive instruction
Chapter 4: Choosing a listening resource and lesson approach using TED Talks
Chapter 5: Classroom-based listening instruction: A face-to-face metacognitive approach
Chapter 6: Self-led listening instruction: An autonomous metacognitive approach
Chapter 7: Using in-class metacognitive listening journals: Learners’ reflections
Chapter 8: Using metacognitive instruction in L2 listening pedagogy
Glossary
References
Index
Több