• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Metacognitive Listening Instruction in the Second Language Classroom: Integrating Theory, Method, and Practice

    Metacognitive Listening Instruction in the Second Language Classroom by Madarbakus-Ring, Naheen;

    Integrating Theory, Method, and Practice

    Sorozatcím: Routledge Research in Language Education;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 150.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        71 662 Ft (68 250 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 166 Ft off)
      • Kedvezményes ár 64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)

    71 662 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 30.

    • ISBN 9781032478760
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem256 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 630 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 10 Line drawings, black & white; 104 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book provides an outline of listening theory, offers practical listening methods, and presents how metacognitive instruction can be integrated into real lesson practice. A useful resource for academics, educators, and curriculum designers in the field of applied linguistics, L2 language learning, and foreign language education.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book addresses the gap between listening theory and practice by providing an outline of listening theory, offering practical listening methods, and presenting how metacognitive instruction can be integrated into real lesson practice. Applying these methods to teaching and learning can provide educators with the instructional guidance needed to offer their learners some tangibility in second language (L2) listening.


    Based on original research, the book includes descriptions and accounts of teachers’ listening classroom practices to explain their teaching priorities and their teaching decisions. Further, samples of listening lessons and learners’ accounts of their listening experience provide additional insights into learning from listening. This book emphasizes the challenges that both teachers and learners face in the listening classroom and suggests metacognitive instruction as a remedy for these listening difficulties. It also outlines a four-stage pedagogic cycle including listening tasks and an additional journal component that integrates traditional teaching approaches and contemporary metacognitive methods.


    This book is a useful resource for academics, scholars, educators, and curriculum designers in the field of applied linguistics, L2 language learning, and foreign language education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents


    List of Acronyms/Abbreviations


    Chapter 1: Metacognition in second language listening


    Chapter 2: Teachers’ and learners’ perspectives on L2 listening


    Chapter 3: Curriculum design and listening tasks in metacognitive instruction


    Chapter 4: Choosing a listening resource and lesson approach using TED Talks


    Chapter 5: Classroom-based listening instruction: A face-to-face metacognitive approach


    Chapter 6: Self-led listening instruction: An autonomous metacognitive approach


    Chapter 7: Using in-class metacognitive listening journals: Learners’ reflections


    Chapter 8: Using metacognitive instruction in L2 listening pedagogy


    Glossary


    References


    Index

    Több