• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Media Literacy of the Oppressed: An Emancipatory Pedagogy for/with the Marginalized

    Media Literacy of the Oppressed by Melki, Jad;

    An Emancipatory Pedagogy for/with the Marginalized

    Sorozatcím: Routledge Research in Media Literacy and Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        68 323 Ft (65 070 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 665 Ft off)
      • Discounted price 54 659 Ft (52 056 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. október 14.

    • ISBN 9780367334888
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem246 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 620 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 43 Illustrations, black & white; 37 Halftones, black & white; 6 Line drawings, black & white; 6 Tables, black & white
    • 645

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book offers an alternative approach to developing media literacy pedagogies for people in postcolonial countries and marginalized communities, especially in the Global South, tackling unexplored issues such as media literacy of war, terrorism, pandemics, infodemics, populism, colonialism, genocide, and intersectional feminism.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers an alternative approach to developing media literacy pedagogies for marginalized communities and people in postcolonial countries, especially in the Global South, tackling unexplored issues such as media literacy of war, terrorism, pandemics, infodemics, populism, colonialism, genocide, and intersectional feminism.


    With an emphasis on developing critical and emotive consciousness ? or unveiling the oppressor within ? the book provides a unique perspective that fits the needs of people at the margins and challenges mainstream media literacy approaches that are mainly designed for the center and the Global North. The book offers a framework for designing curricula at and with the margins through an emancipatory media literacy approach. This approach directs energy toward resistance and praxis, focuses on local priorities of the margins, contextualizes issues within a postcolonial historical moment, and concentrates on fighting oppression structures and social injustice.


    This book will be an important resource for scholars, educators, and students of media literacy, communication, cultural studies, critical pedagogy, health communication, postcolonialism, Arab studies, feminism, and human rights.


     

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 ? Failures of Mainstream Media Literacy: A Case for an Emancipatory Media Literacy Framework 


    Chapter 2 ? Media Literacy of Oppressed Identities: An Intersectional Feminist Approach for the Whole Society 


    Chapter 3 ? Media Literacy of Terrorism and Populism: The Symbiotic Relationship between Media and Oppression 


    Chapter 4 ? Media Literacy of Colonialism, War, and Genocide: The Clash of Narratives and the Crushing of Worlds 


    Chapter 5 ? Media Literacy of Pandemics and Infodemics: Saving Society from the Plague of Fake News, Mis/Disinformation, and Conspiracy Theories 


    Chapter 6 ? Toward an Alliance of 21st -Century Intersectional Literacies 


    Epilogue: Marginal Issues, False Victimhood, and Performative Solidarity

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Media Literacy of the Oppressed: An Emancipatory Pedagogy for/with the Marginalized

    Media Literacy of the Oppressed: An Emancipatory Pedagogy for/with the Marginalized

    Melki, Jad;

    68 323 Ft

    next