• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Mastering the Hidden Curriculum: Unlocking Success in Medical Training

    Mastering the Hidden Curriculum by Lehman, Vance T.;

    Unlocking Success in Medical Training

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 865 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 462 Ft (10 916 Ft + 5% áfa)

    14 327 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2026. január 23.

    • ISBN 9781041059882
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem324 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 8 Illustrations, black & white; 8 Line drawings, black & white; 26 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Medical students and residents are immersed in a busy world with unspoken expectations, invisible challenges, and other influences that comprise a hidden curriculum. This book provides a deeper understanding of this complex system, unique “insider” perspectives, and practical advice.

    Több

    Hosszú leírás:

    Medical students and residents are immersed in a busy world with unspoken expectations, invisible challenges, and other influences that comprise a hidden curriculum. This book provides a deeper understanding of this complex system, unique “insider” perspectives, and practical advice. To do this, it provides a platform built on applied sociology, history, organizational psychology, and science that reimagines how to manage medical training. This book seeks to level the playing field by demystifying the hidden curriculum, enabling medical trainees to achieve their full potential using well-defined effective strategies.



    Key Features:



    • 1. Unravels the many unspoken rules, principles, and expectations—the hidden curriculum—of medical training.

    • 2. Provides basic background material and strategies to succeed in medical training, focusing on information left out of the formal curriculum and often not conveyed to trainees.

    • 3. Features a balanced, evidence-based discussion on many areas of misinformation and controversy such as statistical testing, the gender pay gap in medicine, the replication crisis, generational trends and biases, and more.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I. FoundationsChapter 1. Introduction  Chapter 2. The Hidden CurriculumChapter 3. Learning Medicine  Chapter 4. Medical VocabularyChapter 5. Medical Decision Making Part II. ThemesChapter 6. HistoryChapter 7. CultureChapter 8. HierarchyChapter 9. ConflictChapter 10. ChangeChapter 11. PsychologyChapter 12. Gender Related Topics      Chapter 13. Generational Trends      Chapter 14. ExpectationsChapter 15. Communication Chapter 16. ProfessionalismChapter 17. Well-Being Part III. Special TopicsChapter 18. First Generation PhysiciansChapter 19. Cadavers, Clinical Anatomy, and Autopsies     Chapter 20. White Coat Ceremonies and OathsChapter 21. Compassion and EmpathyChapter 22. Religion and SpiritualityChapter 23. Organization, Productivity, and HabitChapter 24. FailureChapter 25. Medical WritingChapter 26. ResearchChapter 27. StatisticsChapter 28. Evidence Based MedicineChapter 29. Logical Fallacies and Cognitive BiasesChapter 30. Social MediaChapter 31. Leadership and ManagementChapter 32. Meetings, Workplace Politics, and Difficult PeopleChapter 33. Mentors, Sponsors, and Role Models      Part IV. Clinical RotationsChapter 34. Introduction to Clinical RotationsChapter 35. Learning Strategies on Clinical RotationsChapter 36. Clinical ProfessionalismChapter 37. TeamworkChapter 38. Outpatient, Observational, and Away RotationsChapter 39. Inpatient RotationsChapter 40. ProceduresChapter 41. Pathology and RadiologyChapter 42. Social Determinants of HealthChapter 43. Evaluations and FeedbackChapter 44. Conferences, Medical Societies, and IndustryChapter 45. Applying to Residency and Other Positions Part V. MasteryChapter 46. Synthesizing The Hidden CurriculumChapter 47. Becoming an ExpertChapter 48. Complexity, Connections, and Chaos Conclusion Index References

    Több