Maniera Greca in Europe's Catholic East
On Identities of Images in Lithuania and Poland (1380s–1720s)
Sorozatcím: Central European Medieval Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 054 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 484 Ft (17 604 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041182382
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem238 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
How and why does vernacular art become foreign? What does ‘Greek manner’ mean in regions far beyond the Mediterranean? What stories do images need? How do narratives shape pictures? The study addresses these questions in Byzantine paintings from the former Grand Duchy of Lithuania, with evidence from Poland, Serbia, Russia, and Italy.
TöbbHosszú leírás:
How and why does vernacular art become foreign? What does ‘Greek manner’ mean in regions far beyond the Mediterranean? What stories do images need? How do narratives shape pictures? The study addresses these questions in Byzantine paintings from the former Grand Duchy of Lithuania, contextualized with evidence from Poland, Serbia, Russia, and Italy. The research follows developments in artistic practices and the reception of these images, as well as distinguishing between the Greek manner – based on visual qualities – and the style favoured by the devout, sustained by cults and altered through stories. Following the reception of Byzantine and pseudo-Byzantine art in Lithuania and Poland from the late fourteenth through the early eighteenth centuries, Maniera Greca in Europe’s Catholic Easit argues that tradition is repetitive order achieved through reduction and oblivion, and concludes that the sole persistent understanding of the Greek image has been stereotyped as the icon of the Mother of God.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements, Introduction or an eye in debris, I. Silence, Beyond confessions: Byzantine paintings in Lithuanian castles, Along the bulwark of Christianity: Moravan masters and Lithuanian patron?, Catholic supervision: the Crucifixion in Vilnius Cathedral, II. Negotiations, From home to house: Jagiellonian commissions of Byzantine paintings in Poland, Interlude of the 'schismatic queen', Greekness venerated, known, obsolete, On hands that paint, III. Translations, Church turned eastwards, minds westwards, Form follows story, Truth: displayed, seen, known, performed, Conclusions: Greek image in temporal and semantic loops.
Több