• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Managing Digital Innovation in Publishing: Collaborations and Para-Organisations for Creative Change

    Managing Digital Innovation in Publishing by Hall, Frania;

    Collaborations and Para-Organisations for Creative Change

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 21.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        10 852 Ft (10 335 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 085 Ft off)
      • Kedvezményes ár 9 767 Ft (9 302 Ft + 5% áfa)

    10 852 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 29.

    • ISBN 9781032456782
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem116 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Reflecting proactively on a growing industry “dilemma”, this book explores how publishing businesses can and do successfully experiment and innovate in digital publishing through collaboration.

    Több

    Hosszú leírás:

    Reflecting proactively on a growing industry 'dilemma', this book explores how publishing businesses can and do successfully experiment and innovate in digital publishing through collaboration.


    Many sectors of publishing are still structured around print production, with digital innovation in the consumer arena generally focused on different book formats, such e-books and audiobooks, rather than on brand-new types of products. Publishers need to innovate around different sorts of content and digital formats as consumers change their media habits. However, their pricing, business and risk models, and workflows are reflective of a legacy of print publishing; and as print commands so much revenue, publishers do not want to derail their main business as they experiment. Drawing on an analysis of collaboration and network theory and four in-depth qualitative case studies in different sectors, this research suggests that collaboration, particularly engaging with the wider creative sector, is key to the sustainable development of new types of products. It points to the characteristics of a successful digital collaboration and explains how to manage publishing innovation alongside the existing business, through para-organisations. Considering novel approaches to innovation, such as iterative software-style approaches and agile project management, as well as new business models, such as those employed in games development, the author shows how introducing new people – from software developers to competitors – can help instill a collaborative mindset within the organisation and facilitate constructive experimentation.


    Managing Digital Innovation in Publishing will be of interest to upper-level students and researchers of (digital) publishing and related creative industries.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Introduction: digital innovation and publishing research


    Chapter 2: The structure of publishing organisations


    Chapter 3: Managing publishing as a creative business


    Chapter 4: Mapping collaboration theory and creative collaboration


    Chapter 5: Network theory, creative industries and publishing


    Chapter 6: Collaboration: formation, operation and outcomes


    Chapter 7: Collaboration: structures, networks and ecologies


    Chapter 8: Conclusion: para-organisations and collaborative mindsets


    Index

    Több