
Making Copies in Early Modern Times
Models and Copies in an Interdisciplinary Context
Sorozatcím: Brill?s Studies on Art, Art History, and Intellectual History; 83;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 4 921 Ft off)
- Discounted price 56 588 Ft (53 894 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
61 509 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó BRILL
- Megjelenés dátuma 2025. augusztus 20.
- ISBN 9789004522213
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 1 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume proposes a new way to consider and discuss copies, going beyond the usual focus on art techniques, aesthetic and forgeries.
TöbbHosszú leírás:
This book explores new approaches to the study of the complex relation between models and copies. Excellent studies dedicated to copies continue to be published, focusing mainly on works of art and techniques, but the research should be extended in directions that have remained virtually unexplored until now, considering new perspectives and contexts. This volume intends to push the boundaries of current research on copies, proposing new points of view and considering new relations between models and their reproductions.
Contributors include: R. Arnheim, E. Vandeweghe, F. Gallaire, B. Leshem, C. Naya, P. Alvarez, S. Suykens, S. Rose, D. Boerio, M. Rijks, M. Bellavitis, B. Anderson, Guthrie, E. Giffin, and S. Abplanalp.
Tartalomjegyzék:
Contents
Acknowledgments
List of Figures
Notes on Contributors
Still on Copies, a Foray beyond the Current Limits
Maddalena Bellavitis
1 Inked Likenesses: an Album of Portrait Copies at Palazzo Pitti
Rebecca I. Arnheim
2 The Principle of Variety and the Significance of Culinary Motifs in Early Modern Antwerp Banquets of the Gods
Elizabeth Vandeweghe
3 Tracking the Amphisbaena: the Journeys of a Seventeenth-Century Motif
Fabienne Gallaire
4 Transmedia Copying from Two-Dimensional Imagery to Cinquecento Carved Cassoni
Bar Leshem
5 Copies, Versions, Revivals and Forgeries of the European Renaissance Jewellery: the Deep Trail of Chain Pendants
Carolina Naya Franco
6 From Andreas Vesalius to Juan Valverde: Imitation, Commerce, and the Canonization of the Human Body
Pablo Alvarez
7 ?Compertimenten ghemaeckt tot dienste van alle?: Creation and Reception of Printed Frames in Early Modern Antwerp
Sophie Suykens
8 Reproducing Mesoamerican Cosmologies and Costumes in the Codex Ríos (Codex Vaticanus A)
Shannah Rose
9 Coping with Information and Copying News in Early Modern Europe
Davide Boerio
10 The Barbé Affair. Copying, Privileges, and Printmaking as a Liberal Art
Marlise Rijks
11 Illustrious Models and the Expression of Power in Court Celebrations
Maddalena Bellavitis
12 Generating a King: Reproduction and Authority in the Prints of King James VI and I
Brianna Guthrie
13 Violence and Votives: Recreating the Scratches, Fissures, and Adornment of Early Modern Sacred Imagery
Erin Giffin
14 Enemy or Admired Artisan? Copying Ottoman Material Culture in Europe between the 16th and 17th century
Sophia Abplanalp
Bibliography
Index of Places
Index of Names