• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Laboratory Experiments in the Social Sciences

    Laboratory Experiments in the Social Sciences by Webster, Murray; Sell, Jane;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 94.95
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 078 Ft (38 169 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 008 Ft off)
      • Kedvezményes ár 36 070 Ft (34 352 Ft + 5% áfa)

    40 078 Ft

    Beszerezhetőség

    Megjelenése törölve vagy kivonva a forgalomból. Sajnos nem rendelhető.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2
    • Kiadó Academic Press
    • Megjelenés dátuma 2018. október 30.

    • ISBN 9780128101285
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem534 oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Súly 450 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    While there are many books available on statistical analysis of data from experiments, there is significantly less available on the design, development, and actual conduct of the experiments. Laboratory Experiments in the Social Sciences summarizes how to design and conduct scientifically sound experiments, be they from surveys, interviews, observations, or experimental methods. The book encompasses how to collect reliable data, the appropriate uses of different methods, and how to avoid or resolve common problems in experimental research. Case study examples illustrate how multiple methods can be used to answer the same research questions and what kinds of outcome would result from each methodology. Sound data begins with effective data collection. This book will assist students and professionals alike in sociology, marketing, political science, anthropology, economics, and psychology.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I - Designing and Conducting Experiments
    1. Why Do Experiments?
    2. Ethics and Experiments
    3. Logical and Philosophical Foundations of Experimental Research in the Social Sciences
    4. Training Interviewers and Experimenters
    5. Human Participants in Laboratory Experiments in the Social Sciences
    6. Developing Your Experiment
    7. Common Problems and Solutions in Experiments

    Part II - Experiments Across the Social Sciences
    8. Laboratory Experiments in Sociology
    9. Experiments on Exchange Relations and Exchange Networks in Sociology
    10. Social Dilemma Experiments in Sociology, Psychology, Political Science and Economics
    11. Hypotheses, Operationalizations, and Manipulation Checks
    12. The Standardized Experimental Situation in Expectation States Research: Notes on History, Uses, and Special Features
    13. Experimental Political Science
    14. Voting and Agenda Setting in Political Science and Economics
    15. Economic Games for Social Scientists
    16. Solving Coordination Problems, Experimentally
    17. Experimental Studies of Media Stereotyping Effects
    18. Judgment and Decision-Making
    19. Experiments in Organizational Behavior

    Part III - Applied Research and Proposals
    20. Conducting Applied Experimental Research
    21. Funding Experiments, Writing Proposals

    Több
    0