
Laboratory Experiments in the Social Sciences
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 94.95
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 008 Ft off)
- Kedvezményes ár 36 070 Ft (34 352 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 078 Ft
Beszerezhetőség
Megjelenése törölve vagy kivonva a forgalomból. Sajnos nem rendelhető.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2
- Kiadó Academic Press
- Megjelenés dátuma 2018. október 30.
- ISBN 9780128101285
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem534 oldal
- Méret 228x152 mm
- Súly 450 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
While there are many books available on statistical analysis of data from experiments, there is significantly less available on the design, development, and actual conduct of the experiments. Laboratory Experiments in the Social Sciences summarizes how to design and conduct scientifically sound experiments, be they from surveys, interviews, observations, or experimental methods. The book encompasses how to collect reliable data, the appropriate uses of different methods, and how to avoid or resolve common problems in experimental research. Case study examples illustrate how multiple methods can be used to answer the same research questions and what kinds of outcome would result from each methodology. Sound data begins with effective data collection. This book will assist students and professionals alike in sociology, marketing, political science, anthropology, economics, and psychology.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I - Designing and Conducting Experiments
1. Why Do Experiments?
2. Ethics and Experiments
3. Logical and Philosophical Foundations of Experimental Research in the Social Sciences
4. Training Interviewers and Experimenters
5. Human Participants in Laboratory Experiments in the Social Sciences
6. Developing Your Experiment
7. Common Problems and Solutions in Experiments
Part II - Experiments Across the Social Sciences
8. Laboratory Experiments in Sociology
9. Experiments on Exchange Relations and Exchange Networks in Sociology
10. Social Dilemma Experiments in Sociology, Psychology, Political Science and Economics
11. Hypotheses, Operationalizations, and Manipulation Checks
12. The Standardized Experimental Situation in Expectation States Research: Notes on History, Uses, and Special Features
13. Experimental Political Science
14. Voting and Agenda Setting in Political Science and Economics
15. Economic Games for Social Scientists
16. Solving Coordination Problems, Experimentally
17. Experimental Studies of Media Stereotyping Effects
18. Judgment and Decision-Making
19. Experiments in Organizational Behavior
Part III - Applied Research and Proposals
20. Conducting Applied Experimental Research
21. Funding Experiments, Writing Proposals