A termék adatai:
ISBN13: | 9780367761004 |
ISBN10: | 0367761009 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 200 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
674 |
Témakör:
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Vallástudomány általában
Területi, regionális tanulmányok
Iszlám
További könyvek a vallás területén
Pedagógia általában
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Iszlám (karitatív célú kampány)
További könyvek a vallás területén (karitatív célú kampány)
Pedagógia általában (karitatív célú kampány)
Knowledge, Authority, and Islamic Education in the West
Reconfiguring Tradition
Sorozatcím:
Routledge Studies in Religion;
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma: 2024. június 28.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 135.00
GBP 135.00
Az Ön ára:
55 226 (52 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 806 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
This ethnographic study focuses on emerging adult Muslims engaged in religious learning in Western environments. It draws on fieldwork in the United States, Canada, and Turkey to explore the production of knowledge and the formation of religious identity.
Hosszú leírás:
Drawing on immersive fieldwork in the United States, Canada, and Turkey, this ethnographic exploration illuminates the transformative experiences of emerging adult Muslims on their quest for religious knowledge. This book unravels the significance of four residential learning settings, revealing their role as catalysts for reshaping Islamic tradition. Delving into the interplay between technology?s pervasive influence and the decentralized nature of Islamic interpretation, Zainab Kabba unveils a vibrant tapestry of knowledge producers vying to shape religious understanding and practice among Western Muslims. At the heart of this narrative lies the delicate balance between teachers and students, continuously communicating and recalibrating components that bring religious authority to life. Kabba dissects this relationship, highlighting the emergence of a complex landscape that she terms the ?Muslim Education Industrial Complex?, where religious knowledge has become a commodity. This study offers profound insights into the challenges of intra-Muslim dialogue and the adaptive resilience of American Sunni-Muslim communities. Amidst a digital age and the complexities of global geopolitics surrounding Islam, it showcases how these communities reinterpret classical Islamic narratives, navigating tradition to steer their path forward. This book invites readers to ponder the evolution of Islamic learning, the dynamics of authority, and the enduring quest for knowledge amidst the currents of a rapidly changing world.
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. Knowledge and Authority; 2. Islamic and Muslim Learning in the United States; 3. The Spirit?s Action; 4. The Journey; 5. Pressure Makes Diamonds; 6. Living the Dream; 7. Negotiating Boundaries of Muslim Practice; 8. The Seekers? Seekers