
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 9.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 455 Ft off)
- Discounted price 4 099 Ft (3 904 Ft + 5% áfa)
4 554 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Univ Of Minnesota Press
- Megjelenés dátuma 2020. június 9.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781517911003
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem100 oldal
- Méret 178x127 mm
- Súly 122 g
- Nyelv angol 119
Kategóriák
Hosszú leírás:
Explores the representation of slave revolt in video games—and the trouble with making history playable
Kill the Overseer! profiles and problematizes digital games that depict Atlantic slavery and “gamify” slave resistance. In videogames emphasizing plantation labor, the player may choose to commit small acts of resistance like tool-breaking or working slowly. Others dramatically stage the slave’s choice to flee enslavement and journey northward, and some depict outright violent revolt against the master and his apparatus. In this work, Sarah Juliet Lauro questions whether the reduction of a historical enslaved person to a digital commodity in games such as Mission US, Assassin’s Creed, and Freedom Cry ought to trouble us as a further commodification of slavery’s victims, or whether these interactive experiences offer an empowering commemoration of the history of slave resistance.
Forerunners is a thought-in-process series of breakthrough digital works. Written between fresh ideas and finished books, Forerunners draws on scholarly work initiated in notable blogs, social media, conference plenaries, journal articles, and the synergy of academic exchange. This is gray literature publishing: where intense thinking, change, and speculation take place in scholarship.
"Sarah Juliet Lauro’s questions are urgent, compelling, perhaps even unthinkable. Lauro invites us to sit and think what it means to play critically."—Gamers with Glasses
"Lauro does a fantastic job of problematizing playable history, as well as helping see the way that these games 'refuse to allow the player mastery of the subject,' even against intentions of the developers."—Ethnic and Racial Studies
Több