• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Interrogating Neoliberalism and Cruel Optimism in Education: The Radical Potency of Despair

    Interrogating Neoliberalism and Cruel Optimism in Education by Azzarello, Louise;

    The Radical Potency of Despair

    Sorozatcím: Routledge Studies in Education, Neoliberalism, and Marxism;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. március 30.

    • ISBN 9781032933689
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem174 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 480 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 4 Illustrations, black & white; 4 Halftones, black & white
    • 691

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book is a philosophical examination of the ways in which neoliberalism underpins and impedes public education. It proposes that education?s adoption of neoliberal logic generates a sense of despair amongst educators, who often enter the profession with the hope of building a better, more just world. 

    Több

    Hosszú leírás:

    This book is a philosophical examination of the ways in which neoliberalism underpins and impedes public education. It proposes that education?s adoption of neoliberal logic generates a sense of despair amongst educators, who often enter the profession with the hope of building a better, more just world.


    Drawing on the author?s 27 years of experience as a secondary classroom teacher and engaging with a range of theoretical concepts, cultural objects, and scenes of violence from her time in the classroom, The Radical Potency of Despair renders visible the ongoing harms that neoliberal logic creates for education and educators. The author proposes a new ?ruptured fantasy of education? and suggests that it is not hope that ignites educators who keep fighting for education, but rather despair. Despair is conceived of as a generative force, provoking educators to hold time and space open for pedagogical encounters that interrupt the ongoing instrumentalization of education. The author further conceptualizes a notion of thinking with images as a pedagogical interruptive force. Thinking with images, she argues, gives students time and space to attend to what they see, thus affording them the chance to think differently about the violence of modern society. Such pedagogical interruptions are presented as a refusal of the normative order of education, countering present infrastructures that aim to constrain and instrumentalize education.


    A compelling and original volume, it will appeal to scholars, researchers, and upper-level students with interests in neoliberalism and education, the philosophy of education, critical pedagogy, and educational policy and politics.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: ?Cruel optimism? and the Desire for the Possibilities of Education  2. Neoliberalism and the Cruel Dissolution of Optimism in Education  3. Tracking the ?Ordinariness? of Violence that Appears in and through Education  4. Revisiting the (Mis)Promises of ?Critical Pedagogy? in Neoliberal Times  5. Interrupting ?Survival Time:? Pausing to ?Pass Time? Together  6. Pausing to Look: Recuperating the Educational in ?Survival Time?  7. Postscript: The Radical Potency of Despair 

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Interrogating Neoliberalism and Cruel Optimism in Education: The Radical Potency of Despair

    Interrogating Neoliberalism and Cruel Optimism in Education: The Radical Potency of Despair

    Azzarello, Louise;

    73 384 Ft

    next