
Hollywood's Overseas Campaign
The North Atlantic Movie Trade, 1920-1950
Sorozatcím: Cambridge Studies in the History of Mass Communication;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 120.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 073 Ft off)
- Kedvezményes ár 54 659 Ft (52 056 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
60 732 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1992. augusztus 28.
- ISBN 9780521415668
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem496 oldal
- Méret 236x160x31 mm
- Súly 970 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 16 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
A history of how the American film industry succeeded in dominating the film markets of Canada and Great Britain.
TöbbHosszú leírás:
A history of how the American film industry succeeded in dominating the film markets of Canada and Great Britain in the period 1920-1950, this book shows how well-organised and effective the American industry was overseas. It addresses Hollywood operations in Canada and various unsuccessful official attempts to curb them, and in Great Britain where legislation was enacted to control them, achieving some but by no means complete success. The study deals with the complexity of the situation in the United States, where the film industry coped with internal divisions, hostile pressure groups, and ambivalent administrations and shows that the secret of success is in the mastery of organization and supply.
"Hollywood's Overseas Campaign is an impressive work of scholarship and unique in that it treats film as a commodity in an economic process rather than as an icon in the more traditional aesthetic and cultural approaches." Wilson Library Bulletin
Tartalomjegyzék:
List of tables and figures; Preface; General introduction; Part I. A Small Market - Canada: 1. The White Report and the trial of Famous Players, 1932; 2. Before the White Report, 1920-1930; 3. After the White Report, 1932-1950; Part II. America's Biggest Foreign Market: The United Kingdom: 4. The road to a British quota system, 1920-1927; 5. Trade policy, politics and the 1938 act, 1928-1938; 6. War and currency crisis, 1939-1945; 7. Trial of strength: Hollywood's boycott of the British market, 1947-1948; 8. Postwar measures: the boycott and its aftermath, 1945-1950; Part III. The US Motion Picture Industry and its Overseas System: 9. The MPPDA and the beginnings of organization, 1920-1922; 10. Machinery without policy, 1923-1932; 11. The system in operation, 1933-1941; 12. Protecting the system in wartime, 1942-1945; 13. Adapting the system to peace, 1945-1950; Epilogue; References; Filmography; Index of names; Index of subjects.
Több