
Historical Simulation and Wargames
The Hexagon and the Sword
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 84.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 301 Ft off)
- Discounted price 38 712 Ft (36 869 Ft + 5% áfa)
43 013 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó CRC Press
- Megjelenés dátuma 2024. szeptember 18.
- ISBN 9781032551104
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 Illustrations, black & white; 23 Halftones, black & white; 2 Line drawings, black & white 647
Kategóriák
Rövid leírás:
This book is a comprehensive study on analog historical simulation games, and explores the theoretical concepts and practical solutions. It considers the ways used by simulation games to depict the different dynamics of historical events and analyzes how wargames can become valuable tools for historical research.
TöbbHosszú leírás:
This book is a comprehensive study on analog historical simulation games, exploring both their theoretical concepts and practical solutions. It considers the various ways used by simulation games to depict the different dynamics of historical events and analyzes how commercial analog miniature and board wargames can become valuable tools for historical research and provide a more modern and captivating interpretation of past events.
The nature of ?simulation? is discussed, exposing its differences with other forms of ludic activity, both analog and digital, as well as intellectual speculation. Many of the most common game mechanics are analyzed in depth and in their practical use, to answer whether ?reconstructive? simulations dedicated to historical episodes can provide valuable, reliable and useful insights for researchers. It critically examines the challenges presented to game designers that look to produce an accurate (even if not necessarily complex) simulation of historical events.
The book will be of great interest to those curious about the potential applications of such a powerful research and experimental tool for historical, sociologic and anthropologic research, as well as wargaming and board gaming enthusiasts looking to gain a deeper understanding of the inner workings of historical simulations.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1: What is a Simulation Game?. Chapter 2: How it is Done: Common Simulation Game Mechanics. Chapter 3: In the Field: Historical Dynamics through the Gaming Lens. Chapter 4: The Real ?Engine?: Game Designers and Gamers. Chapter 5: Not all that Glitters: Issues and Pathologies of Simulation Games. Chapter 6: Conclusions: All Good Games Must Come to an End Turn. Bibliography.
Több