
Herbert Bayer?s World Geo-Graphic Atlas and Information Design at Midcentury
- Kiadói listaár GBP 40.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
20 244 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó RIT Press
- Megjelenés dátuma 2024. augusztus 15.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781956313246
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem168 oldal
- Méret 309x228 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 128 colour 637
Kategóriák
Rövid leírás:
Herbert Bayer's World Geo-Graphic Atlas and Information Design at Midcentury offers broader insights into the roles twentieth-century artists and designers such as Herbert Bayer played in popularizing scientific knowledge and shaping audiences' geographical worldviews
TöbbHosszú leírás:
Between 1947 and 1953, the Austrian-born, Bauhaus-trained artist Herbert Bayer (1900-1985) oversaw the design and production of the World Geo-Graphic Atlas, a landmark work of graphic design and data visualization. Commissioned by Container Corporation of America to mark the twenty-fifth anniversary of the Chicago-based company's founding, the Atlas's imaginative presentation methods have had a lasting impact within the fields of information design and visual education, transforming the look and character of subsequent geographic atlases and popular scientific illustration. In Herbert Bayer's World Geo-Graphic Atlas and Information Design at Midcentury, Benjamin Benus tells the story behind this work's creation. Richly illustrated and drawing on extensive archival documentation, Benus's study offers broader insights into the roles twentieth-century artists and designers played in popularizing scientific knowledge and shaping audiences' geographical worldviews.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgments ix
Introduction 1
1 LESSONS AND LEGACY OF THE BAUHAUS
1.1. Weimar-Dessau-Berlin 25
1.2. New York-Aspen 33
2 PRODUCTION AND STYLE
2.1. Technical and Logistical Considerations
2.2. The Printers' Maps 51
2.3. Illustration and Graphic Form
2.4. "Toward the Book of the Future" 67
3 SOURCES AND METHODS
3.1. Collaborations and Appropriations 77
3.2. Visual Education and Isotype 83
3.3. Picturing Populations 93
3.4. Picturing Processes 103
4 ADVERTISING AND INFORMATION
4.1. "The Realms of Education and Good Taste" 111
4.2. Visual Identity at Container Corporation of America 115
4.3. Modern Art in Advertising 123
4.4. "Political Inferences" 129
4.5. "The Complete Task of the Graphic Designer" 139
Conclusion 145
Bibliography 151
Index 155