Handbook of Culture and Creativity
Basic Processes and Applied Innovations
Sorozatcím: Frontiers in Culture and Psychology;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 70.00
-
33 442 Ft (31 850 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 344 Ft off)
- Kedvezményes ár 30 098 Ft (28 665 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
33 442 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2018. június 28.
- ISBN 9780190455682
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem352 oldal
- Méret 155x231x22 mm
- Súly 499 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Handbook of Culture and Creativity lays the groundwork for pursuing a new science for integrating the study of culture and creativity. Esteemed scholars in the field provide readers with an in-depth and systematic inquiry into the cultural perspectives of creativity.
TöbbHosszú leírás:
The Handbook of Culture and Creativity is a collaborative effort to provide readers with an in-depth and systematic inquiry into the cultural processes of creativity and innovation, as well as the creative processes of cultural transformation.
As the editors acknowledge, creativity emerges from dialogical interaction with cultural imperatives, norms, and artifacts, but culture also evolves and transforms through a generative process fueled by creativity. In order to illuminate nuanced insights on the complex culture-creativity nexus, this volume is organized into four broad sections: reciprocal relationships, socio-cultural contexts, diversifying experiences and creativity, and policy and applied perspectives.
Edited by Angela K.-y. Leung, Letty Kwan, and Shyhnan Liou, this cogent volume features cutting-edge evidence and research, and lays the groundwork for pursuing a new science for integrating the study of culture and creativity.
Tartalomjegyzék:
Contributor List
Introduction Frontier Research on Culture and Creativity: An Overview
Angela K.-y. Leung, Letty Yan-Yee Kwan, and Shyhnan Liou
PART ONE: Culture and Creativity: Reciprocal Relationships
Chapter 1: The Role of Culture in Creative Cognition
Angela K.-y. Leung and Brandon Koh
Chapter 2: The Creative Process of Cultural Evolution
Liane Gabora
PART TWO: Creativity in Socio-Cultural Contexts
Chapter 3: Cultural-Historiometric Studies of Creativity
Dean Keith Simonton
Chapter 4: National and Historical Variations in Innovation Performance: A Country Level Analysis
Chi-yue Chiu and Letty Yan-Yee Kwan
Chapter 5: Cultural Diversity (Fractionalization) and Economic Complexity: Effects on Innovation Performance and Human Development
Letty Yan-Yee Kwan and Chi-yue Chiu
Chapter 6: Cultural Differences in Creative Professional Domains
Vlad Petre Glaveanu and Todd Lubart
PART THREE: Diversifying Experiences and Creativity
Chapter 7: Culture, Language, and Creativity
Baoguo Shi and Jing Luo
Chapter 8: Diversity in Creative Teams: Reaching Across Cultures and Disciplines
Susannah B.F. Paletz, Ivica Pavisic, Ella Miron-Spektor, and Chun-Chi Lin
Chapter 9: Intercultural Relationships and Creativity: Current Research and Future Directions
Fon Wiruchnipawan and Roy Y.J. Chua
Chapter 10: An Integrated Dual-Pathway Model of Multicultural Experience and Creativity
Lay See Ong, Yi Wen Tan, and Chi-Ying Cheng
PART FOUR: Policy and Applied Perspectives
Chapter 11: Innovation in Cultural and Creative Industries
Shyhnan Liou and Chia Han Yang
Chapter 12: Time to be Innovative, Hong Kong: Time Orientation, Creativity, and Entrepreneurial Activities
Marta K. Dowejko, Kevin Au, and Yingzhao Xiao