• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Greeks and Romans on the Latin American Stage

    Greeks and Romans on the Latin American Stage by Andújar, Rosa; Nikoloutsos, Konstantinos P.;

    Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Classical Reception;

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 31.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 787 Ft (15 035 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 2 052 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 734 Ft (13 080 Ft + 5% áfa)

    15 787 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2021. július 29.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350193888
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem312 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 440 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 12 bw illus
    • 191

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The first comprehensive treatment in English of the rich and varied afterlife of classical drama across Latin America, this volume explores the myriad ways in which ancient Greek and Roman texts have been adapted, invoked and re-worked in notable modern theatrical works across North and South America and the Caribbean, while also paying particular attention to the national and local context of each play.

    A comprehensive introduction provides a critical overview of the varying issues and complexities that arise when studying the afterlife of the European classics in the theatrical stages across this diverse and vast region. Fourteen chapters, divided into three general geographical sub-regions (Southern Cone, Brazil and the Caribbean and North America) present a strong connection to an ancient dramatic source text as well as comment upon important socio-political crises in the modern history of Latin America. The diversity and expertise of the voices in this volume translate into a multi-ranging approach to the topic that encompasses a variety of theoretical and interdisciplinary perspectives from classics, Latin American studies and theatre and performance studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    List of Illustrations
    Notes on Contributors

    1. Staging the European Classical in 'Latin' America: An Introduction Rosa AndÃÂÂÂÂÂojar, King's College London, UK and Konstantinos Nikoloutsos, Saint Joseph's University, USA

    I. Southern Cone

    2. From Epic to Tragedy: Theatre and Politics in Juan Cruz Varela's Dido Konstantinos P. Nikoloutsos, Saint Joseph's University, USA

    3. Leopoldo Marechal's Antígona Vélez: Rewriting Greek Tragedy as a Foundation Myth in Peronist Argentina Brenda LÃÂÂÂÂÂ3pez Saiz, University of Chile, Chile

    4. Juan Radrigán's Medea Mapuche: Recreating Euripides' Revenge Tragedy in an Indigenous Chilean Context Irmtrud König, University of Chile, Chile

    5. Philoctetes and Medea in Contemporary Chilean Theatre Carolina Brncic, University of Chile, Chile

    II. Brazil

    6. A God Slept Here by Guilherme Figueiredo: A Radical Modernist Amphitruo from Brazil Rodrigo Tadeu Gonçalves, University of Paraná, Brazil

    7. Guilherme Figueiredo, Amphitryon, and the Widow of Ephesus: Linking Plautus and Petronius Tiziana Ragno, University of Foggia, Italy

    8. Electra's Turn to the Dark Side: Nelson Rodrigues' Senhora dos Afogados Anastasia Bakogianni, Massey University, New Zealand

    9. Becoming Antigone: The Classics as a Model of Resistance in Jorge Andrade's Pedreira das Almas Seth A. Jeppesen, Brigham Young University, USA

    III. The Caribbean and North America

    10. Distorting the Lysistrata Paradigm in Puerto Rico: Francisco Arriví's Club de Solteros Rosa AndÃÂÂÂÂÂojar, King's College London, UK

    11. Challenging the Canon in the Dominican Republic: Lisístrata odia la política by Franklin Domínguez Katherine Ford, East Carolina University, USA

    12. Aeschylus and the Cuban Counter-Revolution Jacques Bromberg, University of Pittsburgh, USA

    13. The Contest between Créolité and Classics in Patrick Chamoiseau's Stage Plays Justine McConnell, King's College London, UK

    14. Dismantling the Anthropological Machine: Feliks Moriso-Lewa's AntigÃÂÂÂÂÂ2n and Luis Alfaro's Electricidad Tom Hawkins, Ohio State University, USA

    15. Antigone Undead: Tragedy and Biopolitics in Perla de la Rosa's Antígona: las voces que incendian el desierto Jesse Weiner, Hamilton College, USA

    Notes
    Bibliography
    Index

    Több