
Geography, Technology, and War
Studies in the Maritime History of the Mediterranean, 649-1571
Sorozatcím: Past and Present Publications;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 251 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 005 Ft (16 195 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 256 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1992. május 14.
- ISBN 9780521428927
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 217x138x19 mm
- Súly 376 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 31 b/w illus. 3 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
A study of the technological limitations of maritime traffic in the Mediterranean, seen in conjunction with the geographical conditions within which it operated.
TöbbHosszú leírás:
When maritime transport and communication depended on muscle and wind-power, the Mediterranean Sea functioned as a symbiotic force between the civilisations which surrounded it, at once the major dividing barrier and the major connecting element. In this study, the technological limitations of maritime traffic are considered in conjunction with the peculiar geographical conditions within which it operated, and which led to the establishment of major sea lanes on trunk routes along which traffic could move safely, efficiently, and economically. These trunk routes remained virtually unchanged from antiquity to the sixteenth century, and eventually constituted economic and strategic maritime frontiers between civilisations. At the same time, the technological limitations of the oared galley meant that coasts and islands along the trunk routes had also to be held, a necessity which favoured geographically the Christian West over the world of Byzantium and Islam.
'... a useful and scholarly book which brings together an imposing mass of information about shipping in the medieval Mediterranean ... this is a study which all interested in the medieval and early modern history of the Mediterranean will find of value.' The Times Higher Education Supplement
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. The sea; 2. The ships; 3. Navigation: the routes and their implications; 4. The ninth and tenth centuries: Islam, Byzantium, and the West; 5. The twelfth and thirteenth centuries: the Crusader states; 6. Maritime traffic: the guerre de cours; 7. The Turks; 8. Epilogue: the Barbary corsairs; 9. Conclusion; Bibliography; Index.
Több