• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Floating Point Numerics for Games and Simulations

    Floating Point Numerics for Games and Simulations by Badizadegan, Nima;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 56.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        28 842 Ft (27 469 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 884 Ft off)
      • Discounted price 25 958 Ft (24 722 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2025. május 30.

    • ISBN 9781032933559
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem230 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 61 Illustrations, black & white; 61 Line drawings, black & white; 39 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Floating point is ubiquitous in computers, where it is the default way to represent non-integer numbers. However, few people understand it. We all see weird behavior sometimes, and many programmers treat it as a mystical and imprecise system of math that just works until it sometimes doesn?t.

    Több

    Hosszú leírás:

    Floating point is ubiquitous in computers, where it is the default way to represent non-integer numbers. However, few people understand it. We all see weird behavior sometimes, and many programmers treat it as a mystical and imprecise system of math that just works until it sometimes doesn?t. We hear that we shouldn?t trust floating point with money, we know that 0.1 + 0.2 does not equal 0.3, and ?NaN? shows up in our logs when things break. We rarely hear why any of this is the case, and less about what to do about it.


    This book pulls back the veil on floating point and shows how this number system we program with every day works. It discusses how to leverage the number system for common calculations, particularly in graphics and simulations, and avoid pitfalls. Further, we will review methods that can give you either better performance or better accuracy on tasks like numerical integration and function approximation, so you can learn to make the right tradeoffs in your programs.


    This book builds upon a basic knowledge of calculus and linear algebra, working with illustrative examples that demonstrate concepts rather than relying on theoretical proofs. Along the way, we will learn why Minecraft has struggled with boat physics and what the heck John Carmack was thinking with Quake III?s infamous fast reciprocal square root algorithm. By the end of the book, you will be able to understand how to work with floating point in a practical sense, from tracking down and preventing error in small calculations to choosing numerical building blocks for complex 3D simulations.



    • Gives insight into how and why floating-point math works

    • Describes how floating-point error arises and how to avoid it

    • Surveys numerical methods important to graphics and numerical simulations

    • Includes modern techniques to apply to your numerical problems

    • Shows how to hack the floating-point numbers to compute faster and more accurately

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1    Computing with Numbers, 2    Numbers in Floating Point, 3    Sources of Error, 4   The Basic Arithmetic Operations, 5    Comparing Floating-Point Numbers, 6   Conversion to and from Floating Point, 7    Numerical Operations, 8   Bitwise Manipulations, 9   Working with Error in Floating Point, 10 Function Approximation, 11  Geometry in Floating Point, 12 Numerical Integration

    Több