
Film Studies
Critical Approaches
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 49.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 388 Ft off)
- Kedvezményes ár 21 494 Ft (20 471 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
23 882 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma Revised
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2000. február 17.
- ISBN 9780198742807
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem248 oldal
- Méret 246x189x17 mm
- Súly 503 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 25 black and white halftones 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Film Studies: Critical Approaches represents a critical guide to the study of film, covering all the significant theories, debates and approaches to the subject. A team of international experts provides an overview of the main disciplinary approaches to film studies, explaining the main concepts and methods involved in film analysis, and discussing areas in detail, including important new areas such as film audiences and reception, queer theory, film and psychoanalysis, and poststructuralist debates. Chapter summaries and lists of further reading in each chapter help the student to assimilate the material. This text is ideal for undergraduates taking courses in film criticism and textual analysis, guiding the reader through the maze of theory to the heart of the subject.
TöbbHosszú leírás:
'The contributors supply skilful overviews of the major critical approaches' Sight and Sound, May 1998
covers all the significant theories, debates and approaches to the subject
chapter authors are international experts
emphasis throughout on critical concepts, methods and debates
includes material from important new fields such as film audiences and reception, queer theory, film and psychoanalysis, and poststructuralist approaches
contains learning aids such as chapter summaries, critiques of individual films, and lists of further reading
This text is the most up-to-date critical guide to the study of film. It is an ideal course companion for undergraduates taking courses in film criticism and textual analysis, and for students taking course options in gender, race and sexuality in film.
"A succinct, legible and important guide to the study of film. The book presents a well organised approach to film studies with each chapter containing valuable information and detail", Luis Teixeira, Universidade Catolice Portuguese - Fine Arts School
Tartalomjegyzék:
Introduction
PART ONE. CRITICAL APPROACHES
Introduction to Film Studies
STUDYING THE FILM TEXT
The Film Text and Film Form
Readings:
Written on the Wind
Citizen Kane
Film Acting
Film Costume
Film Music
THE FILM TEXT: THEORETICAL DEVELOPMENTS
Classic Film Theory and Semiotics
Formalism and Neo-formalism
Reading: `Poetry and Prose in Cinema'
Impressionism, Surrealism, and Film Theory
Film and Psychoanalysis
Post-Structuralism and Deconstruction
Film and Postmodernism
FILM TEXT AND CONTEXT: GENDER, IDEOLOGY, AND IDENTITIES
Marxism and Film
Reading: `The Political Thriller Debate'
Feminism and Film
Readings:
Rebecca
Rebecca
Gay and Lesbian Criticism
Queer Theory
Pornography
Race, Ethnicity, and Film
Film and Cultural Identity
FILM TEXT AND CONTEXT: CULTURE, HISTORY, AND RECEPTION
Film and History
Sociology and Film
Cultural Studies and Film
Film Audiences
Hermeneutics, Reception Aesthetics, and Film Interpretation