• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Fashioning Indie: Popular Fashion, Music and Gender

    Fashioning Indie by Lifter, Rachel;

    Popular Fashion, Music and Gender

    Sorozatcím: Dress Cultures;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 31.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 190 Ft (15 419 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 238 Ft off)
      • Discounted price 12 952 Ft (12 335 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    In 2005, British supermodel Kate Moss went to Glastonbury with her then-boyfriend, indie rocker Pete Doherty. Their unwashed appearance captured widespread attention, propelling the British indie music scene and its signature look-slender bodies clad in skinny jeans-to the center of popular fashion.

    Using this fashionable watershed as a launching point, Fashioning Indie narrates indie's evolution: from a 1980s British music subculture into a 21st-century international fashion phenomenon. It explores the lucrative transformation of indie style, first into high concept menswear and later into "festival fashion"-a womenswear phenomenon that remade what indie looked like and provided a launching point to reimagine who the ideal subject of indie could be.

    Fashioning Indie is essential reading for academic and popular audiences, offering an original account of what happens when a subculture is incorporated into the commercial fashion system. As the music and fashions of festivals face increasing scrutiny in debates about diversity and inclusion, and the transformations of indie style coincide with the global expansion of the second-hand retail sector, the book offers also essential insights into the broader culture of popular fashion in the 21st century and the values that inform it.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations
    Introduction

    Chapter 1: From subculture to hot look: The evolution of indie
    Chapter 2: Skinny boys and Parisian runways: The commodification of indie authenticity
    Chapter 3: Wellies, fringe and individual style: The commercial rise of festival fashion
    Chapter 4: Prints, paints and crop tops: The emergence of Afro-diasporic festival fashion
    Chapter 5: Beyond Retro and the pop ragtrade

    Conclusion

    Notes
    Bibliography
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Fashioning Indie: Popular Fashion, Music and Gender

    Fashioning Indie: Popular Fashion, Music and Gender

    Lifter, Rachel;

    16 190 Ft

    next