
Exile as an Educative Engagement
The Dizziness of Recognition
Sorozatcím: Studies in Curriculum Theory Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
- Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. június 30.
- ISBN 9781003863854
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem168 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores the concept of exile, experienced not as a physical displacement, but as a subjective experience of disconnection from the Other.
TöbbHosszú leírás:
This book explores the concept of exile, experienced not as a physical displacement, but as a subjective experience of disconnection from the Other.
It further clarifies the notion of exilic subjectivity, whereby a hidden facet of the self?ineffable to both the Other and the Self?causes a distance between self-comprehension and external perception. In doing so, it poses a challenge to recognition theory?s assertion that self-understanding occurs through interactions with Others. By engaging with the writings of Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Charles Taylor, Axel Honneth, S?ren Kierkegaard, and Rumi. The book explores the difficulties individuals encounter when transitioning their inwardly focused private identities into the public spaces of educational institutions. It emphasizes the critical role educators can play in cultivating an atmosphere of attentive listening attuned to the unique experiences that may exile the self. Through the complex interplay of writings by thinkers such as Hegel, Kierkegaard, Rumi, Taylor, and Pinar, this work transcends traditional theories of recognition. Instead of resolving misrecognition, it embraces it as a central aspect of the human condition, examining the tension between self-perception and external acknowledgment. The text phenomenologically investigates ?seeing? the Other and the risk for misrecognition of an individual?s innermost depths. These insights find resonance in academia, where even amid success, a chasm may persist, isolating students and educators from each other. As the self-dwells in the uneasiness of estrangement, the discussion welcomes the ownership of silence and inwardness into the classroom. From this detached perspective, the possibility of recognizing the convergence of familiarity and strangeness before and within oneself may emerge.
This book is tailored for scholars, educators, and readers interested in the intersections of philosophy, education, and lived experience. It offers readers innovative approaches to understanding exile and recognition, fostering deeper engagement with the complexities of identity, alienation, and the self.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Epilogue 2. Sentenced to Exile 3. Up-Rooting Recognition 4. Eye-Witnessing Recognition 5. In-Seeing the Inexplicable 6. Hosting the Silence 7. Beyond Witnessing as Recognition 8. Homecoming
Több

Exile as an Educative Engagement: The Dizziness of Recognition
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
73 384 Ft