• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Event-Database Architecture for Computer Games: Volume 2, Game Design and the Nature of the Beast

    Event-Database Architecture for Computer Games by Quaye, Rodney;

    Volume 2, Game Design and the Nature of the Beast

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 48.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 793 Ft (23 613 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 959 Ft off)
      • Discounted price 19 835 Ft (18 890 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2025. július 25.

    • ISBN 9781032818078
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem350 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 47 Illustrations, black & white; 4 Halftones, black & white; 43 Line drawings, black & white; 142 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Event-Database Architecture for Computer Games proposes the first explicit software architecture for game development, answering the problem of building modern computer games with little or no game design. In this volume, an example of a practical production process based on the software production process is explained.

    Több

    Hosszú leírás:

    Event-Database Architecture for Computer Games proposes the first explicit software architecture for game development, answering the problem of building modern computer games with little or no game design. In this volume, an example of a practical production process based on the software production process is explained, including examples of the game design, technical design, data design and tools design in that process.


    This volume includes a brief overview on how to optimise the results. This leads on to an exploration of how staff, especially Software Engineers, typically view optimisation. It also explains how the vision of the Engineers relates to the vision of the leadership of a project or company. It describes how this leadership can also affect the efficacy of a production process, including the Event-Database Production Process.


    This book will be of great interest to professional game developers involved in programming roles, such as Tools Programmers, UI Programmers, Gameplay Programmers and Engineers, as well as students studying game development and programming.


    Rodney Quaye is Senior Software Development Engineer in Test at Build A Rocket Boy. He has worked in the Computer Games industry for over 16 years. He has worked at several Games Studios, including Sumo Digital, nDreams, Supermassive Games, Traveller?s Tales, Hotgen, Oysterworld, Second Impact, Flaming Pumpkin, Goldhawk Interactive, Jagex, Gusto Games, Criterion, Asylum Entertainment, Codemasters and Deibus Studios. The famous titles he has worked on include Burnout 2 and 3 for Criterion, LMA Manager for Codemasters, Runescape for Jagex, Lego Worlds for Traveller?s Tales and Everywhere for Build A Rocket Boy.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    CHAPTER 1 ? LPMUD SOFTWARE PRODUCTION PROCESS, CHAPTER 2 ? CONSISTENT DATA DESIGN, CHAPTER 3 ? OPTIMIZING THE RESULTS, CHAPTER 4 ? THE NATURE OF THE BEAST, CHAPTER 5 ? CAUSE AND EFFECT, CHAPTER 6 ? GLOSSARY, INDEX

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Event-Database Architecture for Computer Games: Volume 2, Game Design and the Nature of the Beast

    Event-Database Architecture for Computer Games: Volume 2, Game Design and the Nature of the Beast

    Quaye, Rodney;

    24 793 Ft

    next