
Environment, Politics and Activism
The Role of Media
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár USD 97.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 565 Ft off)
- Kedvezményes ár 32 083 Ft (30 555 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
35 647 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge India
- Megjelenés dátuma 2014. augusztus 8.
- ISBN 9781138795631
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 385 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
A wide-ranging collection of essays, this book examines a crucial yet understudied link between environmental campaigns and media discourse and activism. With several case studies from India, it explores the geo-politics of environmental discourse by examining situations in countries which are now joining the emerging economies and slowly shifting their political alliances.
TöbbHosszú leírás:
This book examines the role of the media in environmental politics and activism in the 21st century. It highlights how politics is mediated in myriad ways through newspapers and news channels, through mobile telephony and through social networking sites. Further, it shows how the media creates and influences relevant discourses, builds campaigns and awareness, and adopts and discards issues.
With a range of perspectives on issues of environmental justice and equity, the volume scrutinizes how the media discourse on environment shapes our politics, and the role of international politics, finance, youth, newspapers, magazines and 24-hour television.
Bringing together academics, activists and media persons, this highly topical book will serve as significant reading for researchers and scholars of development studies and media studies, as well as policymakers, NGOs and environmental campaigners.
?A delight to find a volume that blurs disciplinary boundaries, that dares to ask how discourses about development, environment and politics work together . . . focusing centrally on cases from the global South . . . A fascinating set of readings that will help to define a new terrain of research and activism.? ? Annabelle Sreberny, Centre for Media and Film Studies, SOAS, University of London
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Somnath Batabyal 1. The (Im)possibility of Critique in Developmental Debates Hanna Werner 2. Chasing the Long Tail of Climate Change Matti Pohjonen 3. Greenathon: Organizing the Social-Conscience of Post-Liberalization Urban India Smita Maitra 4. New Delhi?s Times: Creating a Myth for a City Somnath Batabyal 5. Banishing the Hyphen: The Rural-Urban Divide and Mainstream Television in India Pratap Pandey 6. Politics of Body Spectacle: Old Movements Creating New(s) Stories Shalini Sharma 7. A Coming Out Party for Indian Waste Pickers? Pondering the Dilemmas of Making Local Environmentalism Global Bharati Chaturvedi 8. Not Politics of the Usual: Youth Environmental Movements Kartikeya Singh 9. The Environmental Collective of Goiás Youth Tiago E. G. Rodrigues. About the Editor. Notes on Contributors. Index.
Több