• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Entrepreneurship in the Arts

    Entrepreneurship in the Arts by Kolb, Bonita M.;

    Sorozatcím: Discovering the Creative Industries;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 150.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        74 025 Ft (70 500 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 403 Ft off)
      • Kedvezményes ár 66 623 Ft (63 450 Ft + 5% áfa)

    74 025 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 3
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. október 1.

    • ISBN 9781032811789
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem316 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 620 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 3 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white
    • 608

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This popular book, now in its third edition, teaches business concepts in a way that is relevant to the way that creative students learn.

    Több

    Hosszú leírás:

    The need for artists, musicians, actors, singers, designers and other creative individuals to understand basic business concepts so they can successfully pursue their chosen creative profession has only grown since the publication of this textbook, now in its third edition. This popular book teaches business concepts in a way that is relevant to the way that creative students learn.



    Providing an understanding of the fundamental skills of entrepreneurship, this book enables creatives to launch new businesses, run for‑profit creative industries or manage nonprofit cultural organizations. The book leads the student through the entrepreneurial process starting with finding the right customers to pricing, distribution and promotion. This latest edition has been updated to account for significant changes in the creative industries that have been accelerated by the use of AI in the production of creative products, the challenge of pricing products within a range acceptable to consumers while accounting for the rising cost of production and the increasing need to use social listening skills and technology as a basis of consumer research.



    Weaving practical advice from successful creatives with pedagogical features such as "Questions to Consider," "Tasks to Complete" and "Visualization Exercises," this textbook continues to be essential reading for creative students.



    "Bonita Kolb’s Entrepreneurship in the Arts is a valuable resource for anyone wanting to learn more about making creative dreams a reality and leadership within this exciting industry. Kolb presents foundational concepts concisely, in a language that is accessible to students and instructors alike. I highly recommend this edition and loved working through the book with my class!" Christina R. Haldane, Assistant Professor, Mount Allison University, Canada



    "This book speaks directly to readers with no business background who might struggle understanding entrepreneurial concepts. It attempts to bridge the gap between arts and commerce by teaching cultural and creative practitioners how to start up a creative enterprise. Kolb accompanies them throughout the whole process using non‑business parlance. The practical examples and case studies, including the business plan template, are particularly useful." Michael Kho Lim, University of Glasgow, UK

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1: Finding Your Entrepreneurial Inspiration 1. Art, Culture and Entrepreneurship 2. Making the Dream a Reality 3. Researching Competitors and Customers Part 2: Creating Your Entrepreneurial Business 4. Analyzing the Product and its Benefits 5. Targeting the Right Customer 6. Mastering the Numbers 7. Distributing Your Product 8. Promoting the Creative Product 9. Building Social Media Relationships Part 3: Growing Your Business to the Next Level 10. Financial Concepts for Success 11. Expanding the Business 12. Legal and Management Issues for Growth

    Több